۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۷۷۲۸۵
آیت الله مجتهد شبستری:

حفظ آبروی نیازمندان مهم ترین اصل در انفاق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تقدیر از تلاش‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این نهاد باید در حفظ آبرو و کرامت انسانی نیازمندان تلاش کند.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز، روز گذشته در دیدار مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور پرشور خود در جشن نیکوکاری شادی را به خانه نیازمندان به ارمغان خواهند آورد.

وی با اشاره به آیات و روایاتی در اهمیت انفاق و دستگیری از نیازمندان ادامه داد: فرد فرد ما اگر خود را مسلمان و شیعه دوازده امامی می دانیم، باید در این جشن بزرگ ملی که ریشه در فرهنگ ایرانی دارد، شرکت کرده، شادی های‌مان را با نیازمندان تقسیم کنیم.

آیت الله شبستری در ادامه با تقدیر از تلاش های کمیته امداد در رفع محرومیت در مناطق مختلف این استان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حفظ آبرو و کرامت انسانی نیازمندان و فقرا تلاش کند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که کمیته امام خمینی(ره) یکی از نهادهای ارزشمند انقلاب اسلامی بوده و است، گفت: این نهاد بایستی در اشتغال زایی برای بیکاران قشر نیازمند جامعه نیز فعال باشد.

وی‌ افزود: اعطای وام‌های اشتغال‌زایی جزء اقدامات ارزنده این نهاد در خودکفایی خانواده‌های نیازمند و آبرومند بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تبریز با نام «شهر بدون متکدی» معروف شده است، گفت: این عنوان با تلاش انجمن‌های مردمی و خیریه‌ای حاصل شده که باید قدر فعالیت‌های این نهادهای خودجوش را دانست.

همچنین در این دیدار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات