۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۷۷۲۹۹

مرحله کشوری مسابقات قرآنی بانوان طلبه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رقابت مسابقات قرآنی بانوان طلبه در مرحله کشوری، عصر روز گذشته در قم برگزار شد.
مرحله کشوری مسابقات قرآنی بانوان طلبه برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحله کشور مسابقات قرآنی بانوان طلبه سراسر کشور، عصر روز گذشته با حضور گسترده فعالان عرصه قرآنی در حسینیه شهدای شهر قم برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

مریم ناصح، مدیر پرورشی معاونت فرهنگی ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: بیش از 40 از بانوان طلبه که به مرحله کشوری مسابقات قرآنی راه یافته بودند، عصر امروز در قم به رقابت پرداختند.

وی با بیان این که رقابت قرآنی بانوان طلبه را داوران کشوری به عهده گرفته بودند اظهار داشت: پس از برگزاری مسابقات قرآنی بانوان طلبه و مشخص شدند نفرات برتر، فردا در مراسمی از برگزیدگان این مسابقات تجلیل به عمل خواهد آمد.

ناصح خاطر نشان کرد: چهارمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، 16 اسفند از ساعت 8:30 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، جانشین مدیر حوزه‌های علیمه خواهران کشور، حجت‌الاسلام حمید محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم آغاز می‌شود و تا ظهر همان روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که مرحله مدرسه‌ای و منطقه‌ای مسابقات قرآنی بانوان طلبه در آبان و بهمن ماه برگزار شده است خاطر نشان کرد: کسانی که بالای نود درصد امتیاز در بخش حفظ و بالای 97 درصد امتیاز در بخش قرائت را بدست آورده‌اند به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته‌اند.

مدیر پرورشی معاونت فرهنگی ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: آثار رسیده در بخش هنری و مقالات این جشنواره بیش از 110 اثر بوده است که حدود 15 اثر به عنوان برتر معرفی می‌شوند و از این افراد در جشنواره تجلیل به عمل می‌آید.

وی اظهار داشت: در بخش مسابقات قرائت قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن با استناد به کتاب نسیم قرآن، تفسیر قرآن به عنوان تبیان با استناد به تفاسیر سور مبارکه یاسین، اسراء، حجرات، عنکبوت، قصص و لقمان انتخاب شده بود./917/پ202/ص
ارسال نظرات