۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۷۳۴۵
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

نیابت قرآن کریم در ولایت فقیه تجلی کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که امام زمان(عج) قرآن ناطق است به غیبت آن حضرت اشاره کرد و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، نیابت قرآن در ولایت فقیه متجلی شده است.
قرآن کريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، در چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز ‌در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق هستند و درک قرآن بدون اهل بیت(ع) ممکن نیست.

وی در ادامه افزود: امام زمان(عج) قرآن ناطق است و امروز در زمان غیبت ایشان به برکت انقلاب اسلامی ایران، نیابت قرآن در ولایت فقیه متجلی شده است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود قرآن را به عنوان بهترین معجزه پیامبر اسلام(ص) معرفی کرد و گفت: بین رسول اکرم(ص) و معجزات او تناسب و تشابه است.

وی با اشاره به گستره حوزه رسالت پیامبر اکرم(ص) در ابعاد زمانی گوناگون افزود: پیامبر اکرم(ص) اشرف انبیا و اکمل ممکنات است؛ از این رو معجزه ایشان باید مناسب با شخصیت ایشان باشد.

حجت‌الاسلام مروی با بیان این‌که تمام شؤون پیامبر اکرم(ص) بی‌مانند است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) آینه بی‌مانند‌ بندگی و نه تنها بر انسان‌های عادی و معمولی بلکه بر پیامبران، جن و ملائکه نیز پیامبر است.

وی با اشاره به معجزه پیامبران، آن را«علم من الکتاب» عنوان کرد و ابراز داشت: قرآن در قلب پیامبر(ص) است نه‌«علم من الکتاب»، از این رو برهان پیامبر اکرم(ص) برهانی است که هیچ پیامبری قدرت برآوردن آن را نداشت.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که قرآن پیام خدا است و خداوند در کلام خود برای خلق متجلی شده‌ است، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) آینه و مرآت یگانگی خدا است؛ از این رو معجزه پیامبر هم یگانه است.

وی با اشاره به این‌که خداوند یک بار در کوه طور بر حضرت موسی(ع) تجلی کرد، گفت: قرآن شش هزار آیه دارد که اگر هر آیه یک تجلی باشد، خداوند شش هزار بار بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) تجلی کرده است، اگر پیامبر اکرم(ص) نبود، قرآن بر اهل زمین نازل نمی شد و کسی نمی توانست آن را تحمل کند.

حجت‌الاسلام مروی در پایان با بیان این‌که قرآن در میان مسلمانان بسیار مهجور و مظلوم است، ابراز داشت: تلاش برای رسیدن قرآن به جایگاه حقیقی آن از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه است.‌/920/پ202/س

ارسال نظرات