۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۷۳۶۵

پنجمین مسابقه سراسری نجوم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم گفت: ثبت نام پنجمین دوره مسابقه سراسری نجوم آغاز شده است.
مسابقه نجوم

احمد رحمانی، دبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مرکزمطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی برای توسعه و ترویج نجوم در سطح ‏ملی و ایجاد بستر مناسب و مطمئن برای نجوم حرفه ای کشور، مسابقه سراسری نجوم را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسابقه سراسری نجوم برنامه ای است که هر سال به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار می‌شود، افزود:‏ ثبت نام پنجمین دوره مسابقه سراسری نجوم آغاز شده است و تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.

‏دبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم گفت: در المپیاد نجوم که سالانه در کشور برگزار می‌شود محدودیت سنی وجود دارد و فقط ‏دانش آموزان دبیرستانی ‏قادر به رقابت در این المپیاد هستند اما این مرکز در صدد برآمد تا خلل ناشی از ‏این محدودیت را ‏جبران کند تا همه علاقمندان در هر سطح و ‏مقطع سنی و علمی بتوانند در این زمینه به رقابت بپردازند‏، ‏ضمن اینکه ‏استعدادهای نجومی کشور شناسایی و طی فرآیندی با برنامه ریزی جهت پیشرفت علم نجوم ‏گام های مؤثری برداشته ‏شود.
 
وی با بیان اینکه این مسابقه در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود، از نبود طبقه بندی سنی در این مسابقه خبر داد.

رحمانی ادامه داد: کلیه مباحث علمی مسابقه اعم از طراحی سؤالات، انتخاب منابع و تصحیح ‏پاسخنامه‌ها زیر نظر هیئت ‏علمی و مشاوران خبره است که برخی از آنها از ‏بنیانگذاران نجوم کشور هستند.

وی با بیان اینکه آزمون مسابقه نجوم در اردبیهشت سال آینده برگزار می شود، گفت: در برگزاری این مسابقه، انجمن نجوم ایران، شبکه 4 سیما، شبکه سراسری رادیو ‏معارف، موسسه مالی و اعتباری مهر، سازمان فضایی ایران و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همکاری دارند.

‏ دبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم در پایان گفت: علاقمندان می توانند تا 25 اسفند ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز به نشانی
www.nojumi.org برای شرکت در این مسابقه نام نویسی کنند. /909/پ202/ع







ارسال نظرات