۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۷۳۶۹

گزارشی از فعالیت های اداره کل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فعالیت ها، اقدامات و ماموریت های این اداره کل را تشریح کرد.
حوزه علميه

حجت الاسلام مجید کافی امامی، مدیرکل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشریح فعالیت ها و اقدمات اداره کل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ابراز داشت: این اداره کل که زیر مجموعه معاونت امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه است ماموریت های مختلفی را پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه با رویکرد جدید و پس از سیاست جدید شورای عالی حوزه تصمیم به راه اندازی این اداره کل گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت ها و ماموریت های اداره کل خدمات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه فعالیت های این اداره کل خدمات رسانی به اساتید سطوح عالی، اساتید مراکز تخصصی، اساتید مدارس علمیه، طلاب ممتاز و نخبه و پژوهشگران است.

وی بیان داشت: این عزیزان برای حوزه های علمیه بسیار مهم هستند و این اداره کل نگاه ویژه ای به آنها دارد و خدمات مورد نیاز را از جمله هدایا، برگزاری اردوهای علمی، تفریحی، زیارتی، بازدید از مراکز هسته ای و مراکز پزشکی پیشرفته کشور به آنها ارائه می کند.

حجت الاسلام کافی امامی اداره خدمات خانواده را از دیگر اداره های زیرمجموعه ادراه کل خدمات مرکز مدیریت حوزه های علمیه دانست و افزود: خدمات ما در این بخش در راستای خدمات رسانی به معمرین و از کارافتادگان، مرحوم شدگان، افراد خاص، فرزندان و طلابی که نیاز به کمک رسانی داشته باشند متمرکز متمرکز شده است.

وی بیان داشت: در این اداره ما همچنین ستاد تکریم، ستاد ارزیابی وضعیت خانواده ها و امداد منازل را نیز داریم که نسبت به ارائه فعالیت های مناسب به جامعه هدف اقدام می کند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه اداره خدمات عمومی را از دیگر فعالیت های زیر مجموعه اداره کل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: در این اداره نیز ماموریت هایی همچون بنگاه های اقتصادی، تعاونی های مربوطه، تشکل های خدماتی و بهداشت و سلامت و همچنین مسکن پیگیری می شود.

مدیرکل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه با اشاره به اهتمام این اداره کل نسبت به پیشگیری از بیماری ها تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا در ماه های اخیر، این اداره کل دستورالعمل جامعی را در راستای پیشگیری از این بیماری تهیه و به کلیه مدارس علمیه کشور ابلاغ کرد که تاثیرات بسیار زیادی نیز در راستای پیشگیری از این بیماری به دنبال داشت.

حجت الاسلام کافی امامی در ادامه از طرح تشکیل پرونده سلامت برای طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح در دستور کار اداره کل خدماتی حوزه های علمیه است.

وی بیان داشت: در این طرح سعی خواهد شد وضعیت سلامت جسمی طلاب حوزه های علمیه بررسی و اگر خدایی ناکرده مشکلی بود تا قبل از اینکه به وضعیت بحرانی برسد نسبت به پیشگیری و درمان آن اقدام شود.

استاد حوزه علمیه قم اداره اردوها را از دیگر فعالیت های اداره کل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه عنوان و تصریح کرد: در این اداره نیز ماموریت هایی همچون ظرفیت شناسی اردوهای علمی، تفریحی، زیارتی و اعزام طلاب و روحانیون به مناطق مختلف کشور در قالب اردوها، نظارت و ارزیابی اردوها پیگیری و دنبال می شود.

حجت الاسلام کافی امامی ادامه داد: تا چندی پیش کار اعزام طلاب و روحانیون به عمره توسط این اداره کل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه انجام می شد ولی اکنون این ماموریت توسط ستاد عمره زیر نظر معاونت امور طلاب و دانش آموختگان انجام می شود.

مدیرکل خدماتی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش از ارائه بن کارت خرید کتاب با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور به طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: با بررسی های صورت گرفته تاکنون 60 درصد از جمعیت هشتاد هزاری نفری طلاب حوزه های علمیه کشور موفق به دریافت این بن کارت شده اند.

وی بیان داشت: با عنایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در مقاطع مختلف این بن کارت شارژ و در اختیار طلاب قرار گرفته است و امیدواریم با توجه و عنایت بیشتر و بهتر این وزارتخانه این مهم تقویت و توسعه پیدا کند.


حجت الاسلام کافی امامی اداره امور تغذیه را از دیگر مجموعه های این اداره کل دانست و بیان داشت: این اداره نیز با برنامه ریزی هایی که داشته است در راستای امر تغذیه مدارس علمیه سراسر کشور انجام وظیفه می کند.

مدیرکل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در پایان ابراز داشت: ما در اداره کل خدماتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات طلاب و روحانیون حوزه های علمیه هستیم. /924/ز502/ع

ارسال نظرات