۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۷۳۸۲
آیت الله مجتهد شبستری:

تحکیم بنیان خانواده از ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای اعتقادی فرزندان، جامعه را از ناهنجاری‌های اجتماعی مصون می‌دارد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان پتروشیمی تبریز اظهار داشت: دشمنان برای مقابله با فرهنگ غنی اسلام، رو به کارهای تبلیغی و بی تفاوت کردن جوانان با ارزش های دینی آورده اند.

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی برای انحراف نسل جوان جامعه از دوران کودکی و نوجوانی برنامه ریزی کرده و در هر مرحله توطئه ای خاص برای  تفکر ‌ایرانی تدارک دیده است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از استفاده برخی از خانواده ها از برنامه های مبتذل ماهواره‌ای ابراز داشت: برای مقابله با تبلیغات گسترده بی‌دینی رسانه‌های غربی در کانون خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی مدون و دقیق داشت.

وی گفت: دشمنان برای مقابله با فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی و بهره‌گیری از همه امکانات تبلیغی موجود بسیج شده‌اند که یکی از آن ابزار مخرب رواج بی‌دینی از طریق برنامه‌های گوناگون رسانه‌های گسترده غربی به ویژه ماهواره‌های تلویزیونی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که والدین در برابر تربیت صحیح فرزندان مسؤول هستند، تصریح کرد: پدران و مادران دین‌دار با گسترش فرهنگ اصیل و انسان‌ساز اسلام راستین در محیط خانواده و تربیت فرزندان صالح و سالم می‌توانند بسیاری از این‌ توطئه‌ها را به شکل مؤثری در کانون خانواده و از راه اصولی و تربیتی نسل جوان خنثی کنند.

آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای اعتقادی فرزندان، خانواده جامعه را از ناهنجاری‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

وی آگاهی نسل جوان از فقه و احکام دینی را ضروری دانست و اظهار داشت: تفقه در دین رسالت هر دین‌دار واقعی و شیعه دوازه امامی است./935/پ202/س

ارسال نظرات