۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۷۷۳۸۵
دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور:

7 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیشتازان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند؛ چون بر این باوریم که مساجد نقطه آغاز فعالیت های فرهنگی جامعه است.
 حجت‌الاسلام حميد رضا سليماني،رييس ستاد عالي کانون‌هاي مساجد کشور،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، روز گذشته در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در سالن دارالقرآن الکریم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با حضور مقام معظم رهبری در بندرعباس برای افتتاح ناو جماران، هفت هزارمین کانون فرهنگی و هنری در جزیره هنگام افتتاح شد.

وی خاطر‌نشان کرد: دولت نهم در بودجه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جهش قابل قبولی ایجاد کرد، چنان‌که در سال های گذشته شاهد رشد چندبرابری تعداد کانون های مساجد در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم و روستایی بوده ایم.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به راه اندازی کانون های تخصصی در شانزده رشته گفت: این مراکز با فعالیت های تخصصی خود در سطح استان، نقش تاثیرگذاری در حوزه های مختلف داشته اند که کانون های تخصصی مهدویت و آی تی(‌IT) از جمله این آنهاست.

وی در ادامه با تشریح عملکرد ستادعالی کانون های مساجد اظهار داشت: هم اکنون کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به بیش از دو میلیون نوجوان و جوان ‌خدمات فرهنگی ارائه می دهد.

حجت الاسلام سلیمانی ابراز داشت: در حال حاضر 25 هزار مسجد در سراسر کشور پس از نماز مغرب و عشاء طرح تلاوت نور را اجرا می کنند که افزون بر این در هفت هزار مسجد کشور هر شب یک آیه از قرآن کریم برای اعضای کانون های فرهنگی مساجد تفسیر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مقابله با جنگ نرم اظهار داشت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشتازان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند؛ چون بر این باوریم که مساجد نقطه آغاز فعالیت های فرهنگی جامعه است.

همچنین علی اسماعیل پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سخنانی اظهار داشت: تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنجان تا قبل از دولت نهم 42 کانون بود که این تعداد در دولت نهم به بیش از 120 کانون رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنجان در آغاز به کار دولت نهم پنج هزار نفر بود که در حال حاضر این تعداد به 12هزار نفر رسیده است./935/پ202/س

ارسال نظرات