۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۷۴۴۳
صبح امروز؛

هم اندیشی اسلام و توسعه پایدار در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هم اندیشی اسلام و توسعه پایدار با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور و همچنین صاحبنظران و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار شد.
همايش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اسلام و توسعه پایدار روز دوشنبه با مشارکت مرکز همکاری های علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سازمان محیط زیست استان قم و دفتر آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور، با حضور مهندس محمدی زاده، رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور، حجت الاسلام موسی پور استاندار قم، شخصیت ها و اساتید حوزوی و جمعی از اساتید دانشگاه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این هم اندیشی که به منظور تبادل نظر مسؤولان سازمان محیط زیست کشور با صاحبنظران حوزوی و با هدف بررسی راهکارهای دین مبین اسلام در راستای توسعه پایدار در زمینه محیط زیست برگزار شد، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور استاندار قم در سخنانی ضرورت اسلامی و بومی شدن مفاهیم و واژه های غربی را متذکر شد و گفت: این گونه مفاهیم غربی است و مراکز علمی و فرهنگی کشور باید برای انطباق دادن آن با دین مبین اسلام برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد: ما هم اگر بخواهیم مسیر تجربه شده توسط غرب را برویم به جایی نخواهیم رسید و از این رو ضروری است مفاهیم را با مبانی غنی اسلام و آموزه های دینی انطباق دهیم.

مهندس محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در این مراسم، توجه به توسعه اسلامی در بحث محیط زیست را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و با انتقاد از نگاه مادی گرایانه غرب به محیط زیست تاکید کرد: کشورهایی که به ظاهر داعیه دار پیشرفت و طرفداری از محیط زیست هستند، گوی سبقت را از هر کشوری در تخریب محیط زیست ربوده اند.

در این هم اندیشی همچنین میزگردی با حضور حجج اسلام آقایان رضایی و فیروزی برگزار شد و این دو استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تعالیم و مبانی اسلامی بر ضرورت استخراج و توجه به این مبانی در توسعه پایدار محیط زیست تاکید کردند.

گفتنی است هم اندیشی اسلام و توسعه پایدار که از صبح امروز در قم آغاز به کار کرده است عصر امروز نیز ادامه با برگزاری پنل های تخصصی با موضوع محیط زیست ادامه می یابد و حجت الاسلام احمد مبلغی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان سخنران اختتامیه این هم اندیشی به ایراد سخن می پردازد.

شرکت کنندگان در این هم اندیشی همچنین عصر امروز با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو خواهند کرد./924/پ202/ع

ارسال نظرات