۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۷۴۵۰
20 اسفندماه؛

همایش علمی اصلاح الگوی مصرف در قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی اصلاح الگوی مصرف با بررسی ابعاد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و حقوقی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می شود.
رهيافتي بر اصلاح الگوي مصرف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش علمی اصلاح الگوی مصرف با بررسی ابعاد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و حقوقی از سوی پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 20 اسفندماه در تالار اندیشه دفتر قم این پژوهشگاه برگزار می شود.

براساس این گزارش، در این همایش یک روزه که دبیر علمی آن بر عهده حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری است، حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و همچنین دکتر محسن میرزایی، رییس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانی خواهند کرد.

همچنین حجج اسلام سید رضا حسینی، سعید فراهانی فر، امیر غنوی، محسن مهاجرنیا، مسعود پورفرد، فرج الله هدایت نیا و حسین آقا بابایی به ارائه مقاله خود در زمینه اصلاح الگوی مصرف می پردازند و در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از آثار مربوط به اصلاح الگوی مصرف برپا می شود.

حجت‌الاسلام حسین میر معزی، رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این همایش علمی، تصریح کرد: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همواره حرکت در راستای فرمان ها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب را در رأس کارهای خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف از سوی رهبر معظم انقلاب، در ابتدای سال به پژوهشکده نظام‌های اسلامی ابلاغ شد که اصلاح الگوی مصرف را از چهار نگاه اقتصادی، سیاسی،‌ حقوقی و اخلاقی بررسی کند، از این رو برای تحقق این تصمیم، در تمامی گروه های پژوهشکده، ‌کمیته ‌‌ای گروه های حقوق، اقتصاد، اخلاق و سیاست تشکیل شد.

حجت‌الاسلام میر معزی با اشاره به روند نگارش مقالات تصریح کرد: با تشکیل شورای علمی در کمیته‌ های چهارگانه، ساختار اولیه مقالات و موضوعات مورد بحث تنظیم و به محققان اعلام شد که در ادامه مقالات نگارش شده توسط دو نفر از هر رشته ارزیابی و به کمیته علمی همایش ارائه شد.

وی با بیان این‌که تا اواسط بهمن ماه چهل و دو مقاله علمی به روش گفته شد، تهیه شد، اظهار داشت: همایش پیش رو از جهت محتوایی و علمی در سطح بالایی برگزار شده و نقاط کور بحث اصلاح الگوی مصرف، دیدگاه‌ها و رویکرد‌های مختلف درباره آن روشن خواهد شد.

رییس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: دوازده مقاله علمی در گروه اقتصاد، نُه مقاله علمی در گروه سیاست، سیزده مقاله علمی در گروه حقوق و هشت مقاله علمی در گروه اخلاق تهیه شده که در چهار جلد کتاب به صورت مجموعه مقالات منتشر می شود.

گفتنی است، همایش علمی اصلاح الگوی مصرف، پنجشنبه، 20 اسفندماه از ساعت 8:30 تا 12 در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ خیابان 15 خرداد ـ کوچه شهید میثمی برگزار خواهد شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات