۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۷۴۷۹
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری:

برای استفاده از قرآن باید از طریق اهل بیت وارد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری از اهل بیت(ع) به عنوان قرآن ناطق یاد کرد و گفت: برای استفاده از قرآن باید از طریق اهل بیت(ع) وارد شد.
خواهران طلبه


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام مروی در سخنانی در چهارمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه تمام شئون پیامبر(ص) ممتاز و بی مانند است، تصریح کرد: بر اساس احادیث پیامبر اسلام(ص) حتی بر پیامبران و جن و ملائکه هم پیامبر بود.

وی افزود: پیامبر با ویژگی های منحصر به فرد خود باید برهان منحصر به فردی برای پیامبری خود داشته باشد که سایر پیامبران از ارائه چنین حجتی ناتوان باشند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری کلام هر متکلمی را تجلی آن متکلم دانست و گفت: قرآن تجلی خدا است و بر اساس روایات خدا در کلام خود برای خلقش متجلی است هرچند که قابل رویت نیست.

وی پیامبر اسلام را آینه یگانگی خدا دانست و اظهار داشت: پیامبر اسلام ظرفیت بسیار بالایی دارد که توانسته است تجلی خدا را تحمل کند.

حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه قرآن حدود شش هزار آیه دارد گفت: اگر هر آیه یک تجلی از خدا باشد پیامبر شش هزار بار تجلی خدا را تحمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیامبر اسلام نبود اهل زمین نمی توانستند قرآن را تحمل کنند چرا که کسی نمی تواند قرآن را تحمل کند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه قرآن در میان مسلمانان مهجور است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا قرآن به جایگاه حقیقی خود در جامعه برسد که این کار از طریق شناخت قرآن امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی این کتاب تنبیه کننده ای است برای کسی که قلب سلیمی دارد و به دنبال حقیقت است.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و مرز بین حق و باطل است، اظهار داشت: قرآن تنها برای بردن به خانه های نو و مجالس ختم نیست.

وی از اهل بیت(ع) به عنوان قرآن ناطق یاد کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم از قرآن چیزی به دست آوریم باید از طریق اهل بیت(ع) وارد شویم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ائمه(ع) قرآن ناطق و بیانگران وحی خدا هستند.

وی افزود: اگر می خواهیم در گرداب فتنه ها غرق نشویم باید به سراغ قرآن ناطق برویم که همان ولی عصر(عج) است و در زمان غیبت به برکت انقلاب اسلامی نیابت قرآن در ولی فقیه متجلی شده است./916/د102/ع

ارسال نظرات