۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۷۴۸۱
مدیرحوزه علمیه خواهران ساری:

حوزه‌های علمیه ‌مرکز ثقل فعالیت‌های ‌فرهنگی در کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه الزهرای ساری سرمایه‌گذاری در بخش توسعه حوزه های علمیه را ضروری دانست و گفت: امروز حوزه‌های علمیه به عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های دینی و فرهنگی در کشور مطرح هستند.
مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عطیعه خاتمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا ساری، امروز در جلسه کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه که در ساری برگزار شد، با اشاره به نقش حوزه های علمیه درتعمیق ارزش های اسلامی در جامعه گفت: سرمایه گذاری درتوسعه فعالیت های حوزوی موجب تحقق بسیاری از برنامه های دینی و فرهنگی در کشور خواهد شد.

وی در ادامه ‌توانمندی بالای طلاب در تعمیق معارف دینی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: امروز حوزه‌های علمیه به عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های دینی و فرهنگی در کشور مطرح هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا ساری با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از توان طلاب خواهر در مدارس خاطر‌نشان کرد: حضور طلاب جوان در میان دانش آموزان می‌تواند در چگونگی نگرش دانش آموزان به مسائل دینی و شرعی تحولی خاص ایجاد کند که این موضوع باید بیشتر مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گیرد.

خاتمی حضور طلاب جوان در مدارس را امری غیر قابل انکار دانست و بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور گسترده طلاب جوان در عرصه های فرهنگی هستیم.

وی با بیان این که باید از طلابی که در بخش هایی نظیر اعتقادات، تفسیر، احکام و قرآن دارای مجوز هستند بیشتر استفاده شود، خاطر نشان کرد: بسیاری از اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران دارای پتانسیل و سطح علمی بسیار بالایی هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا ساری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه بودجه تأمین اساتید نداریم، ادامه داد: به همین منظور قادر نخواهیم بود طلاب بیشتری را جذب کنیم و اگر اعتبارات در این خصوص افزایش یابد ما هم در سال طلاب بیشتری را پذیرش خواهیم کرد.

خاتمی با بیان این که در حال حاضر 108 خواهر طلبه در مدرسه علمیه الزهرای ساری مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد طلاب دوازده نفر آنها دارای مدرک سطح دو هستند.

وی همچنین از کسب رتبه‌های کشوری و منطقه‌ای سه نفراز طلاب این حوزه در جشنواره فرهنگی تربیتی امسال خبر داد و بیان داشت: ‌خانم‌ها مریم باکویی در رشته مفاهیم قرآن رتبه اول کشوری،‌‌ فکری در رشته قرائت رتبه ممتاز منطقه‌ای و ‌الهه غفوری در رشته مفاهیم و قرآن رتبه سوم استانی را کسب کردند./950/پ202/س
ارسال نظرات