۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۷۴۸۷

عملیات اجرایی احداث حوزه علمیه الغدیر سوادکوه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ عملیات اجرایی ساخت حوزه علمیه الغدیر سوادکوه ‌با اشراف آیت الله نظری در شهر زیراب این شهرستان آغاز شد.
مراسم کلنگ زني حوزه علميه سوادکوه
حجت الاسلام محمود نظری، فرزند آیت الله عبدالله نظری،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از کلنگ زنی حوزه علمیه الغدیر سوادکوه به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت با حضور آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی، آیت الله عبدالله نظری، استاندار مازندران و نیز جمع کثیری از علما و روحانیان استان در شهرستان سوادکوه و شهر زیراب خبر داد.

وی با بیان این که مجموعه کنونی حوزه علمیه الغدیر سوادکوه در زیراب دارای امکاناتی نظیر ساختمان مسکونی و حیاط به متراژ هشتصد متر مربع است، افزود: همزمان با کلنگ زنی حوزه علمیه الغدیر، کلنگ زنی مسجد النبی و کتابخانه امام جعفرصادق‌(ع) شهر زیراب نیز به زمین زده شد.

حجت الاسلام نظری با بیان این که ساختمان و زمین حوزه علمیه الغدیر سوادکوه از سوی حجت السلام هادوی، اولین دادستان کل کشور در زمان امام راحل از ثلث والد مکرمشان اختصاص یافته است، خاطر‌نشان کرد: برای خرید زمین و منزل مسکونی این حوزه نهصد میلیون ریال از سوی این خیر اختصاص یافته است.

وی همچنین از کمک صد میلیون تومانی این فرد خیر برای آغاز عملیات اجرایی مسجد النبی و کتابخانه امام جعفر صادق(ع) زیراب خبر داد و بیان داشت: افزون بر این مبلغ چهارصد میلیون ریال نیز از سوی این فرد خیر برای ساخت زائر سرای امزاده ابوطالب شهر زیراب اختصاص یافت.

حجت الاسلام نظری با بیان این که در مراسم کلنگ زنی حوزه علمیه الغدیر سوادکوه، پیام تاریخی امام خمینی(ره) به آیت الله نظری خطاب به مردم شهرستان سوادکوه قرائت شد، تصریح کرد: همچنین در این مراسم آیت الله نظری که این حوزه تحت اشراف ایشان فعالیت خود را آغار خواهد کرد، حجت الاسلام  رسکتی به عنوان مسؤول حوزه و نیز حجت الاسلام احمد امیری نیز به عنوان معاون این حوزه معرفی شدند.

وی ادامه داد: علما و روحانیان شهرستان سوادکوه نیز به عنوان هیأت امنای حوزه علمیه الغدیر هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات