۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۷۷۵۱۱
بخش دوم /صفار هرندی:

برخی ها تضعیف رابطه دولت و مرجعیت را برای خود ماموریت می دانستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فتنه انگیزی های برخی از افراد که ماموریت خود را به هم زدن رابطه مرجعیت و دولت می دانستند گفت: در آینده نزدیک رییس جمهور در سفری که به قم خواهد داشت با مراجع تقلید دیدار خواهد کرد.
محمد حسين صفار هرندي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد حسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، در نشست بصیرت که دوشنبه شب در مسجد اهل بیت قم برگزار شد در پاسخ به سئوالی در خصوص رابطه دولت با روحانیت و مرجعیت گفت: در اینکه کسانی دوست داشتند رابطه دولت و مراجع خوب نباشد هیچ گونه تردیدی نیست کسانی مدام در میان دو شهر قم و تهران در حال هروله و رفت و آمد بودند تا رابطه دولت و مرجعیت را به هم بزنند و این کار را برای خود ماموریت می دانستند.

وی اضافه کرد: این افراد در هر طرف که می رفتند طوری عمل می کردند که اذهان دو طرف را نسبت به طرف دیگر خراب کنند و متاسفانه آنها در این کار خود موفق هم شدند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دولت کنونی به لحاظ انگیزه های ابتدایی و بعدی که داشت اساسا نزدیک ترین تفکر به ساحت مرجعیت و حوزه های علمیه بود و در مقام عمل نیز کارهای مختلفی کرده است.

وی بیان داشت: منتهی در این وسط بی سلیقگی هایی هم اتفاق افتاده است و گاهی در اطراف رییس جمهور برخی از افراد بی تدبیری بکاربرده شده که موجب رنجش خاطر علما و مراجع بزگوار شده است.

صفار هرندی عنوان کرد: گاهی در اینکه برخی از افراد در اطراف آقای رییس جمهور در اینکه سرجایشان نشانده شوند قصورهای شده است و به عقیده من قصورهایی که در سالم سازی این فضا از طرف دولت اتفاق افتاد باید جبران شود.

عضو کابینه دولت نهم در ادامه با بیان خاطره ای ابراز داشت: در آخرین سفری که دولت به همراه رییس جمهور خدمت مراجع رسیدند جلسات بسیار قوی برگزار شد، یکی از جلسات ما ملاقات با حضرت آیت الله مرحوم فاضل لنکرانی بود. برخی ها قبلا طوری زمینه چینی و فضا سازی کرده بودند که این سفر را متزلزل کرد و حتی ما تا نزدیک بیت ایشان مطمئن نبودیم این ملاقات انجام می شود چون برخی از افراد نمی خواستند دکتر احمدی نژاد با حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دیدار کند.

وی اضافه کرد: مضحک است رییس جمهوری که در عرض ارادت به علما اظهارات پیشین و پسین کرده است ، عده ای اصرار داشتند که ملاقات وی با مرحوم حضرت آیت الله فاضل انجام نشود.

صفار هرندی ادامه داد: وقتی ما وارد بیت این مرجع تقلید شدیم دیدیم چهره ایشان در هم و گرفته است، حضرت آیت الله فاضل که لب به سخن گشود بحثی را مطرح کرد که معلوم بود زمینه سازی قبلی داشته است، ایشان گفت: این مملکت، مملکت دیانت و تشیع است و روحانیت هم سردمدار این جریان است و هر کس در مقابل روحانیت صف آرایی کرده پوزه اش به خاک مالیده شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: من نگران بودم که نکند آقای احمدی نژاد در بین سخنان ایشان حرکتی بکند و ملاقات به هم بخورد اما خوشبختانه وی به خوبی تحمل کرد و وقتی نوبت سخن به رییس جمهور رسید عین سخنان حضرت آیت الله فاضل لنکرانی را تکرار کرد و گفت: بدون روحانیت کشور معنا ندارد ما هم اگر در این جایگاه واقع شدیم به نیابت از شماست و همچنین احمدی نژاد خاطره ای از سفر خود به آمریکای لاتین تعریف کرد.

وی افزود: من وقتی دیدم آقای احمدی نژاد اینگونه سخن می گوید، دیدم مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی چهره شان متبسم و گشوده شد و خوشبختانه جلسه به خیر و خوشی تمام شد و فاصله میان نگاه غضب آلود و نگاه محبت آمیز کمتر از نیم ساعت بود.

وی با بیان اینکه در بوجود آمدن این فضا قصورهایی از هر دو طرف صورت گرفته است گفت: البته من به ساحت شریف و قدس مرجعیت چیزی را نسبت نمی دهم اما معتقدم بوجود آمدن این فضا محصول تدارک و زمینه چینی قبلی برخی از افراد بوده است و حتی برخی از مراجع بزرگوار تقلید که اخیرا گزارشی از اقدامات خدمت شان ارائه شده بود گفتند چیز دیگری به ما رسیده بود! چرا شما بیشتر نمی آیید؟

صفار هرندی بیان داشت: متاسفانه از سوی دیگری هم برخی از افراد که مدام در حال دری وری گفتن بودند با اظهار نظرهایی که اصلا مربوط به آنها نبود، فتنه انگیزی کردند.

وزیر دولت نهم در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری دیدار دکتر احمدی نژاد با مراجع عظام تقلید خبر داد و گفت: در هفته های آینده رییس جمهور به شهر مقدس قم سفری خواهد داشت و ان شاء الله در این سفر با مراجع عظام تقلید نیز دیدار هایی صورت خواهد گرفت و فوقش این است که آخر آن برخی از مسائل اختلافی هم باقی خواهد ماند قرار نیست همه مثل هم فکر کنند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات