۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۷۵۴۶

مساجد تاریخی تبریز آماده بازدید گردشگران نوروزی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: مساجد تاریخی بازار تبریز به روی گردشگران نوروزی بازگشایی خواهد شد.
مساجد تاریخی تبریز آماده بازدید گردشگران نوروزی است


تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: با هماهنگی هایی که با استانداری و سایر اصناف به‌عمل آمده، برخی از تیمچه های بزرگترین بازار سرپوشیده جهان برای بازدید گردشگران نوروزی باز خواهد بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، مساجد تاریخی بازار تبریز نیز که با تلاش این سازمان مرمت و احیا شده اند، پذیرای مسافران نوروزی از سراسر نقاط جهان خواهند بود.

محمدی با بیان این‌که مساجد تاریخی تبریز جزء اولین آثار ثبت شده در میراث فرهنگی هستند، ابراز داشت: مسجد جامع تبریز و حوزه علمیه طالبیه از کم‌نظیر ‌ترین بناهای تاریخی جهان اسلام محسوب می‌شو‌د که به روی گردشگران باز خواهد بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تملک و بازسازی خانه علامه امینی در سراب گفت: این ملک در بررسی های به‌عمل آمده به کلی تخریب شده بود و ارزشی از جهت قدمت تاریخی نداشت؛ اما به سبب ارزش معنوی، این مکان در فهرست آثار معنوی به ثبت خواهد رسید.

وی گفت: هم اکنون کار مطالعاتی مرمت و بازسازی این بنا در حال اتمام است که از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آغاز خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات