۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۷۷۵۷۵
امام جمعه تبریز:

منابع کتابخانه‌های کشور سازماندهی محتوایی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر پالایش کتابخانه‌های عمومی کشور از کتاب‌های انحرافی تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در مراسم رونمایی از منشور حرفه‌ای کتابداری در تبریز اظهار داشت: متاسفانه در دوران اصلاحات، تعدادی کتب ضاله و گمراه کننده مجوز انتشار دریافت کردند که هنوز در کتابخانه های کشور وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: در آن دوران هیچ‌گونه نظارتی بر کتاب وجود نداشت و بسیاری از مطالب موهن در قالب کتاب هایی شکیل و مجلد در بازار عرضه شد.

وی با بیان این‌که کتابداران متعهد بایستی بر کتب کتابخانه ها نظارت داشته باشند، ادامه داد: خوشبختانه با رویکرد مناسب دولت نهم و دهم هر کتابی نمی تواند مجوز انتشار بگیرد که جای بسی تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که کتابخانه های عمومی به امکانات پژوهشی مجهز شوند، گفت: این مراکز فرهنگی نقش مهمی در اعتلای علمی جامعه دارند، از این رو بایستی همواره به روز رسانی شوند.

وی رویکرد فرهنگی دولت را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با اختصاص بخشی از اعتبارات فرهنگی مصوب سفرهای استانی هیات دولت برای توسعه و تجهیز کتابخانه ها در واقع به پیشرفت علمی کشور کمک می‌شود.

همچنین حسن خدایی، رییس کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی در سخنانی از رشد چهار درصدی کتابخانه‌های عمومی استان و 65 درصدی مراجعه کنندگان به این کتابخانه ها در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر 125 کتابخانه عمومی استان یک میلیون و 530 هزار جلد انواع کتاب در اختیار دارد./935/پ 202/س
ارسال نظرات