۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۷۵۷۶

ائمه جماعات فعال در حوزه فرهنگ تبریز تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ از ائمه جماعات و روحانیان فعال در حوزه فرهنگ و هنر استان آذربایجان شرقی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
تجليل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش تجلیل از ائمه جماعات، مدیران مسؤول و کتابداران افتخاری کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، روز گذشته در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام شاه فضل، معاون آموزش و پژوهش ستادعالی کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در این همایش در سخنانی اظهار داشت: انسان می‌تواند در جامعه آلوده و شرایطی که زمینه برای گناه فراهم است، پاک بماند؛ از این رو مساجد بهترین اماکن برای تزکیه نفس است.

وی با تأکید بر این‌که تزکیه نفس در سایه مساجد محقق می‌شود، ابراز داشت: باید از فرصت حضور در مساجد به بهترین شکل ممکن بهره برد؛ چون این اماکن امن الهی زمینه بسیار مناسبی برای تطهیر بشریت دارند.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه به تشریح سیاست های آینده ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و گفت: برنامه محوری فعالیت‌های کانون‌های مساجد، راه‌اندازی شوراهای طرح و برنامه و شناسایی هنرمندان مسجدی از مهم‌ترین اهداف این ستاد در سال آینده است.

معاون آموزش و پژوهش ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطر‌نشان کرد: سال آینده اهتمام جدی بر شناسایی، جذب، تقویت و آموزش هنرمندان متعهد مسجدی خواهیم داشت.

همچنین محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارش عملکرد این مرکز پرداخت و ابراز کرد: این دبیرخانه توانسته در سال های اخیر تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد را به 185 باب، تعداد کتابخانه و قرائتخانه را به 190 باب، تعداد کتابخانه باز را به 150، تعداد مراکز قرانی و خانه های نور را به 12، تعداد کانون های تخصصی را به 10، تعداد مساجد زیر پوشش طرح تفسیر را به 210 و تعداد مساجد زیر پوشش طرح تلاوت را بیش از ششصد باب افزایش دهد.

به گفته وی این دبیرخانه موفق به جذب 360 هزار و 500 جوان در کانون های فرهنگی هنری، کتابخانه ها و قرائتخانه های مساجد شده و توانسته 26500 متر مربع فضای آموزشی و قرائتخانه ای مساجد استان را با 11 هزار صندلی و 9 هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف تجهیز کند.

گقتنی است، در پایان این همایش از شصت فعال فرهنگی مساجد استان آذربایجان شرقی تقدیر به‌عمل آمد./935/پ202/س

ارسال نظرات