۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۷۷۵۸۷

همایش سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌‌(ره) قم برگزار شد.
كانونهاي فرهنگي مساجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد به همت دبیرخانه فرهنگی هنری کانون های مساجد استان قم، سه شنبه شب 18 اسفندماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌‌(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین موسی پور، استاندار قم در این مراسم با بیان این‌که زمان، مکان و اشیاء فضیلت و ارزش ذاتی بر هم ندارند و در مقیاس مساوی ارزشی مساوی دارند به ارزش شب قدر در مقایسه با عمر آدمی اشاره کرد و افزود: شب قدر به آن سبب بر عمر آدمی برتری دارد که ظرف نزول قرآن و ملائکه است.

وی افزود: ماه رمضان به دلیل این‌که سبقه الهی به خود می گیرد در بین دوازده ماه سال از فضیلت بیشتری برخوردار، ارزش ثانیه ها و لحظاتش بالاتر از همه لحظات می شود.

استاندار قم همچنین با اشاره به تأثیر افراد بر اشیاء خاطرنشان کرد: خاک کربلا به سبب وجود مقدس امام حسین‌‌(ع) که خون پاکش آنجا ریخته، سبقه الهی پیدا کرده، شفابخش و نجات بخش می شود.

حجت الاسلام موسی پور در ادامه سبقه افراد را سبب ارزش دادن به اشیاء دانست و تصریح کرد: عبا و چپیه ای را که بر دوش رهبر معظم انقلاب قرار دارد می بوییم و بر روی چشم می گذاریم و این به سبب سبقه الهی ایشان است.

در ابتدای این مراسم مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را خاستگاه نیازهای جوانان دانست و تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم با کمک خود جوانان کانون های فرهنگی را در بسیاری از زمینه ها توانمند کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به محور پژوهش و فعالیت های هنری افزود: از آن جایی که قم دارای ظرفیت های خوبی در این دو محور است و کانون های فرهنگی هنوز در این دو محور به جایگاه واقعی خود دست نیافته اند، فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده ایم.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه فرهنگی مساجد تقدیر شد که طی آن از حجت الاسلام محمد حسین موسی پور، استاندار؛ محمد حسین استاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمد حسین امین جعفری، رییس سازمان آموزش و پرورش و حاجی زاده، معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان مسؤولان نمونه استان قم تجلیل شد.

حجت الاسلام وحدتی نژاد امام جماعت مسجد امیرالمؤمنین‌‌(ع)، حجت الاسلام حسینی امام جماعت مسجد موسی بن جعفر‌‌(ع) و حجت الاسلام نصیری امام جماعت حسینیه ولی عصر‌‌(عج) به عنوان ائمه جماعت نمونه استان معرفی شدند.

همچنین از حجت الاسلام آخوندی از مسجد چهل اختران، حجت الاسلام کاشانیان از شهر قنوات و کرمانی از مسجد حضرت زینب‌‌(س) به عنوان خیرین و واقفان نمونه استان قم تقدیر شد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات