۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۷۶۷۸

المپیاد علمی طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد فردا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ المپیاد علمی طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با هدف شناسایی و تشویق طلاب ممتاز فردا در این مدرسه علمیه برگزار می شود.
المپیاد علمی طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد فردا برگزار می شود
حجت الاسلام هادی صدرایی، مسوول آموزشی مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: دومین المپیاد علمی طلاب مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد فردا در این مدرسه علمیه برگزار خواهد شد.

وی شناسایی و تشویق طلاب ممتاز, ایجاد نشاط علمی و توسعه دامنه و عمق مطالعات طلاب را از اهداف برگزاری این المپیاد علمی برشمرد و اظهار داشت: شناسایی نقاط قوت و ضعف طلاب و زمینه سازی برای رفع آن در مدرسه، آمادگی طلاب برای امتحانات نوبت دوم، آشنایی طلاب با امتحانات تستی و تقویت هویت حوزوی از دیگر اهداف برگزار این مسابقه علمی است.

حجت الاسلام صدرایی خاطر نشان کرد: این مسابقه در هفت پایه تحصیلی شامل مقدمات و پایه اول تا ششم برگزار خواهد شد که صرف ، احکام ، عقائد و تجوید از منابع امتحانی پایه مقدمات و صرف ساده(عربی و فارسی) ، نحو (نحو مقدماتی ، هدایه ) ، تجزیه و ترکیب (جزء اول قرآن در حد پایه اول صرف ساده و نحو1) از مواد آزمون طلاب پایه اول است.

وی نحو (سیوطی )، صرف (صرف ساده عربی و فارسی) ، منطق (منطق شهید مطهری ، المنطق ) ، تجزیه و ترکیب (جزء اول) را از مواد آزمون امتحانی پایه دوم اعلام کرد و اظهار داشت: مواد آزمون علمی در پایه سوم؛ نحو (مغنی الادیب نحو 4ب ) ، صرف ، بلاغت ، عقائد 3 ، تجزیه و ترکیب (جزء یک در سطح پایه سوم) و در پایه چهارم : اصول الموجز ، فقه 1 ، فقه 2 ،عقائد، صرف ، نحو عمومی ، تجزیه و ترکیب (جزء یک در سطح پایه چهارم) در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آزمون علمی پایه پنجم شامل: اصول فقه ، فقه 1 ، فقه 2 ،عقائد، صرف ، نحو عمومی ، تجزیه و ترکیب (جزء یک قرآن در سطح پایه پنجم) و در پایه ششم : اصول فقه ، فقه 5 ، فقه 6 ، علوم قرآنی ، صرف ، نحو عمومی ، تجزیه و ترکیب (جزء یک قرآن در سطح پایه پنجم) اعلام شده است./917/پ202/ص

ارسال نظرات