۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۷۷۶۹۹
آیت الله نوری همدانی:

امت اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی نیازمند است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: امروزه دشمنان اسلام در صدد تفرقه و ایجاد اختلاف در امت اسلام هستند و ضروری است امت اسلام با آگاهی و هوشیاری و همچنین حفظ وحدت دشمنان را در دستیابی به اهداف شوم شان ناکام سازند.
ديدار مردمي آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در درس اخلاق خود که روزهای چهارشنبه در مسجد اعظم قم با حضور گسترده طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم برگزار می شود، در سخنانی سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه به شهر مقدس قم را گرامی داشت و گفت: وجود بارگاه نورانی این بانوی کریمه در شهر قم مایه افتخار برای شهروندان این شهر مذهبی، مردم ایران و تمامی شیعیان جهان است.

وی با اشاره به وجود مراکز متعدد مذهبی، اماکن متبرکه و مراکز علمی و فرهنگی و پژوهشی، از شهر قم به عنوان ام القرای جهان تشیع یاد و تصریح کرد: این شهر مذهبی در روایات اسلامی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و طبق روایات در آخرالزمان بساط علم در این شهر برپا و صدای اسلام از این شهر به گوش جهانیان می رسد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به روایاتی از امام صادق(ع) بر ضرورت وحدت امت اسلام تاکید کرد و گفت: وحدت از جمله سفارشات مورد تاکید پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و دیگر ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به نقشه ها و حربه های دشمنان، وحدت جامعه اسلامی را سد محکمی در برابر دشمنان دانست و تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری مسلمانان باید به هوش باشند و از تفرقه و اختلاف بپرهیزند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان اسلام و انقلاب در صدد تفرقه و ایجاد اختلاف در امت اسلام هستند و ضروری است امت اسلام با آگاهی و هوشیاری و همچنین حفظ وحدت دشمنان را در دستیابی به اهداف شوم شان ناکام سازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات و روایاتی به تبیین نکات اخلاقی پرداخت و با اشاره به اهمیت مساله علم آموزی در دین مبین اسلام، خاطر نشان کرد: فضیلت و برکت علم متعلم و دانش آموز در احترام و تکریم و تجلیل از استاد است و همه دانش آموزان و دانشجویان و طلاب باید به این مهم توجه کنند. /924/پ 202/ف.

ارسال نظرات