۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۷۷۴۶
آیت الله امامی کاشانی:

جهان تشنه معارف ناب اسلامی است / علامه ملا حبیب کاشانی آثار برجسته‌ای به جامعه علمی ارائه کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تهران گفت: آنچه تمدن و فرهنگ غنی اسلام را حفظ و از دسیسه و دست اندازی دشمنان جلوگیری می کند، قلم و بیان صاحبان فرهنگ است.
آيت الله امامي کاشاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه شهر تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، روز پنج شنبه در کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی، که در سالن اجتماعات پژوهشکده علوم و معارف قرآنی اهل بیت(ع) وابسته به آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت احیای آثار و نام بزرگان حوزه های علمیه و مفاخر اسلام و مذهب تشیع، برگزاری کنگره بزرگداشت علامه ملا حبیب کاشانی را مفید ارزیابی و تصریح کرد: این علامه و اندیشمند بزرگ جهان اسلام در طول عمر با برکت خود خدمات بسیار فراوانی به تمدن و دین مبین اسلام کرد و تجلیل و تکریم از شخصیت وی اقدامی ارزنده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش امام راحل در تمدن و فرهنگ اسلام تاکید کرد: امام خمینی(ره) خدمات بسیار فراوانی را به فرهنگ اسلام کردند و افزون بر خارج کردن علما و بزرگان از مهجوریت، کتب و آثار این بزرگواران را معرفی و از غربت نجات دادند.

این استاد حوزه علمیه تهران افزود: آنچه که تمدن و فرهنگ غنی اسلام را حفظ و از دسیسه و دست اندازی دشمنان جلوگیری می کند، قلم و بیان صاحبان فرهنگ است و این بزرگداشت ها که به منظور احیا نام آثار بزرگان برگزار می شود بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برجستگی کتب و آثار علامه ملا حبیب کاشانی و کتاب منتقدالمنافع وی تاکید کرد: این کتاب ارزشمند که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، قبل از چاپ وضعیت چندان مناسبی نداشت اما بعد از چاپ وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است به گونه ای که خواننده غرق در ادبیات این علامه می شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علامه ملا حبیب کاشانی خدمات فراوانی به فرهنگ اسلام کرد ابراز داشت: این عالم فرزانه با وجود برجستگی های علمی و جایگاه والایی که داشت، در زندگی خود متحمل سختی ها و مرارت های فراوانی گردید و حتی در زندگی شخصی خود بدهکار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رسالت سنگین حوزه های علمیه ابراز داشت: با توجه به نقشه های دشمنان جهت ضربه زدن به اسلام و مکتب اهل بیت، حوزه های علمیه رسالت سنگینی در حفظ این تمدن بر عهده دارند.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: امروز دنیا تشنه معارف غنی اسلام و مکتب اهل بیت است و حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی مناسب جوابگوی این عطش باشند.

امام جمعه شهر تهران تاکید کرد: امروزه تنها آموزه ای که می تواند به دنیا امید و آرامش بدهد، مکتب اسلام و آموزهای غنی آن است و حوزه های علمیه در راستای تبیین این مهم و ترویج معارف اسلامی نقش مهمی را عهده دار هستند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات