۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۷۷۷۹
همایش علمی اصلاح الگوی مصرف (8)؛

اصلاح الگوی مصرف پروسه ای فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اصلاح الگوی مصرف پروسه ای فرهنگی است که با پروژه های متعدد سیاسی، اقتصادی، حقوقی، مدیریتی و فرهنگی قابل تکمیل و تسریع است.
حجت الاسلام محسن مهاجرنيا، رييس گروه سياست پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن مهاجرنیا، رییس گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش علمی اصلاح الگوی مصرف که صبح امروز بیستم اسفند در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد به ارایه بحث اصلاح الگوی مصرف؛ پروژه سیاسی یا پروسه اقتصادی پرداخت.

وی با طرح این سؤال که آیا اصلاح الگوی مصرف، یک پروژه است تا برنامه مدون و مشخص بتوان آن را اصلاح کرد یا آن که پروسه و فرایندی است که در گذر زمان و به تدریج اصلاح می شود، افزود: برخی اعتقاد دارند که اصلاح الگوی مصرف یک پروژه سیاسی و برخی نیز اعتقاد دارند که یک پروسه اقتصادی است.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا در ادامه خاطرنشان کرد: اگر با رویکردی اقتصادی سیاسی در موضوع نگریسته شود و با این دغدغه که اصلاح پیش گفته جنبه پروسه ای دارد یا پروژه ای، سه پرسش که اصلاح الگوی مصرف یک پروژه سیاسی، یک پروسه اقتصادی و یا یک پروسه فرهنگی است طرح می شود.

وی اظهار داشت: براساس مبانی و اصول اندیشه رهبر معظم انقلاب با نقد دو دیدگاه پروسه ای و پروژه ای محض، به این نتیجه می رسیم که اصلاح الگوی مصرف پروسه ای فرهنگی است که با پروژه های متعدد سیاسی، اقتصادی، حقوقی، مدیریتی و فرهنگی قابل تکمیل و تسریع است. /920/پ202/ع

ارسال نظرات