۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۷۸۱۳
امام جمعه قم:

دشمن در عرصه ترویج خرافات سرمایه‌گذاری کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله استادی با انتقاد از اعمال و رفتار نامناسب در چهارشنبه پایان سال گفت: دشمن روی این موضوع سرمایه گذاری کرده و از آن سو استفاده می‌کند، این کار غیر عقلایی است اما متاسفانه با وجود تذکر فراوان، هر سال‌ عده‌ای به خودشان و دیگران آسیب می‌رسانند.
آيت الله رضا استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، امام جمعه قم‌، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامی‌داشت سالروز ورود کریمه اهل بیت به شهر مقدس قم، موقعیت و جایگاه والای امروز این شهر را به برکت وجود این بانوی کریمه و همچنین حوزه های علمیه و مراجع تقلید دانست و تصریح کرد: به برکت وجود این بانوی بزرگوار و حوزه های علمیه، امروز هزاران نفر از نقاط مختلف دنیا در قم مشغول فراگیری علوم دینی هستند و این افراد می توانند مبلغان بسیار خوبی برای نظام اسلامی باشند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: چه افرادی که در قم ساکن هستند و چه افرادی که به عنوان مسافر و زائر به این شهر می آیند باید موقعیت این شهر را درک کرده و بدانند قم با دیگر شهر های کشور تفاوت دارد.

امام جمعه موقت قم خواستار مراقبت شهروندان، زائران و مسافران قم در رفتار و توجه بیشتر آنان به موقعیت و جایگاه این شهر مذهبی شد و گفت: قم باید از همه جهات نمونه باشد و افرادی که به این شهر مذهبی و مقدس سفر می کنند باید با خاطره خوبی از قم به شهر و دیار خود بازگردند.

وی با انتقاد از برخی کوتاهی ها در زمینه مسائل ظاهری شهر قم تصریح کرد: همه باید خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر بدانند و برای کم شدن فساد در جامعه همه باید همکاری و از منافع خود صرف نظر کنند.

امام جمعه قم با اشاره به عید نوروز، این عید را به ایرانی‌ها تبریک گفت و با یادآوری تذکراتی افزود: باید توجه داشته باشیم عیدی که مورد تایید اسلام است جهات مثبت آن است، باید از انجام ‌ و ارتکاب اعمالی که با تعالیم اسلامی سازگار نیست پرهیز کرد.

آیت الله استادی با انتقاد از اعمال و رفتار نامناسب در چهارشنبه پایان سال ابراز داشت: دشمن روی این موضوع سرمایه گذاری کرده و از آن سو استفاده می کند و همه باید از انجام آن دوری کنند؛ این کار غیر عقلایی است اما متاسفانه با وجود تذکرات فراوان، هر سال انجام می شود و عده ای به خودشان ودیگران آسیب می رسانند.

خطیب جمعه قم همچنین با بیان این‌که تفریح و گردشگری در ایام عید نباید مانع صله رحم شود، تاکید کرد: در ایام عید باید به فکر فقرا و ضعفا باشیم و هر چند کمیته امداد که از نهادهای مورد اعتماد رهبری و مراجع است به مددجویان کمک می کند، اما برخی از افراد و مردم هستند که مشکلات فراوانی دارند و باید همه به هم کمک کرده و نسبت به زندگانی همدیگر بی تفاوت نباشند.

آیت الله استادی با اشاره به این‌که گناه در هر موقعیت و مکانی گناه و حرام است بیان داشت: نباید در ایام عید نوروز به اماکنی رفت که امکان و زمینه گناه در آن فضا فراهم است

استاد حوزه علمیه قم با قدردانی از تلاش ها و برنامه های مؤثر و مفید رسانه ملی تاکید کرد: صدا و سیما نیز باید توجه داشته باشد که عید و غیر عید تفاوتی با هم ندارند و در این ایام باید مراقب برنامه ها و موسیقی هایی که از این رسانه پخش می شود، باشند.

امام جمعه قم با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب مبنی بر این‌که ترویج موسیقی با اهداف نظام منافات دارد، تأکید کرد: مسؤولان باید مراقب باشند و نمی شود «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» بود و موسیقی هایی که پخش می شود نباید در آن گناه وجود داشته باشد.

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنانش از دامن زدن رسانه ها به شایعات انتقاد کرد و بیان داشت: در جامعه ما گاهی دروغ مشاهده می شود و متاسفانه رسانه ها نیز به این موضوعات دامن می زنند و هر کجا چیزی به نفع شان باشد را درج می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که در مملکت اسلامی رسانه ها باید واقعیات را منعکس کنند، ابراز داشت: متأسفانه‌ در مواردی مشاهده می‌شود که رسانه ها واقعیت را ‌انعکاس نداده‌، در حالی که باید به مسأله انعکاس واقعیات پایبند بود.‌/924/پ202/س
ارسال نظرات