۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۷۸۴۰
آیت‌الله سبحانی خواستار شد:

قوانین دست و پاگیر از پیش روی مردم برداشته شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی گفت:‌ مردم از این سرگردانی ها و تردد زیاد برای حل یک مشکل کوچک در ادارات و نهاهای مختلف خشنود نیستند و باید به نحوی برنامه ریزی شود که کار مردم در یک جا حل شود.
حضرت آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی عصر روز گذشته، در دیدار با برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اهمیت کار شورا‌های اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: تمام هم و غم شوراها باید خدمت به مردم و جامعه باشد.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی از قوانین مشکل ساز و دست و پا گیر و همچنین بروکراسی اداری در برخی ادارات، بر ضرورت رفع این مشکل و تجمیع کارها در یک مرکز تاکید کرد و افزود: شهرداری ها از جمله نهادهایی است که مردم با آن ارتباط فراوانی دارند و باید شرایط به گونه ای باشد که در راه انداختن کار مردم تسریع شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ مردم از این سرگردانی ها و تردد زیاد برای حل یک مشکل کوچک در ادارات و نهاهای مختلف خشنود نیستند و باید به نحوی برنامه ریزی شود که کار مردم در یک جا حل شود.

حضرت آیت الله سبحانی گفت:‌ برای انجام این مهم، حتی اگر نیاز باشد باید در دولت و مجلس طرح و لایحه ای تصویب شود تا این مشکل حل شود.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از نابودی باغات و فضاهای سبز در توسعه شهر قم اظهار داشت: وجود باغات در تلطیف فضا و هوای شهر بسیار مهم است، اما باید در توسعه شهر به گونه ای برنامه ریزی کرد که باغات آسیب نبیند.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: درحال حاضر بر اثر توسعه شهر قم، بسیاری از باغات انار و مزارع از بین رفته است و باید در این راستا فکری کرد.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ مسائل و محدودیت های مذهبی در ساخت و سازها تصریح کرد: برخی از ساختمان های بلند، امنیت مذهبی خانواده ها و جامعه را به مخاطره می اندازد و از لحاظ اسلام مالکیت اشخاص محدود و معلوم است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات