۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۷۷۸۴۸
امام جمعه سمنان:

رواج مفاسد اخلاقی روح نظام را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان، با انتقاد از رواج برخی مفاسد اخلاقی مانند بی‌حجابی و بی‌بند و باری گفت: مسؤولان مفاسد اخلاقی را تهدیدی برای نظام و انقلاب بدانند.
حجت الاسلام و المسلمين شاهچراغي، نماينده ولي فقيه در استان سمنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه سمنان، حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه نهم دی ماه و 22 بهمن ماه و دستگیری عبدالمالک ریگی را از مهم ترین رخدادهای شیرین سال 88 نام برد.

وی با بیان این‌که سال 88 با شیرینی ها و تلخی هایی همراه بود، افزود: حوادث بعد از انتخابات و فتنه سبز از خاطرات تلخ این سال بود که سبب شادی دشمنان شد.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر این‌که با عنایت و درایت رهبری و حضور مردم در صحنه این فتنه مهار شده است، افزود: البته باقی مانده این فتنه با بصیرت مردم و درایت رهبری این نیز خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی با انتقاد از رواج برخی مفاسد اخلاقی مانند بی‌حجابی، بی‌بند و باری و بی‌حیایی گفت: این مفاسد چون موریانه‌ای است که اگر برای آنها فکری نشود، درخت تنومند اسلام را از بین می‌برند و قطعا نظام را تهدید می‌کنند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلات ما این است که برخی مسؤولان این مفاسد را خطری برای نظام اسلامی نمی‌دانند و بازار امر به معروف و نهی از منکر کساد است و بعضی از پدران و مادران در مقابل فرزندانشان احساس مسؤولیت نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی، با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور عراق اظهار امیدواری کرد: با پیروزی قاطع مردم عراق، دولت اسلامی بر سر کار بیاید و اشغالگران هرچه زودتر از این کشور خارج شوند.

وی همچنین با اشاره به 22 اسفند ماه، سالروز تاسیس بنیاد شهید در سال 58 افزود: ما باید از خون شهدا پاسداری کنیم و یاد و خاطره آنها را در جامعه همواره زنده نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تصریح کرد: باید به خانواده‌های معظم شهدا خدمت کنیم؛ چون طبق نظر حضرت امام‌(ره)، خدمت به خانواده‌های شهدا افضل خدمات است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی، همچنین با اشاره به سالروز رحلت یادگار امام راحل‌(ره) و همسر امام راحل گفت: این دو عزیز از یاران امام بودند و به ایشان به خوبی خدمت کردند و متحمل رنج‌ها و مشقت‌های فراوان شدند. 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی، با گرامی داشت یاد و خاطره آیت‌الله کاشانی‌ اظهار داشت: آیت‌الله کاشانی همزمان در دو جبهه با استعمار و انگلیس و استبداد داخلی مبارزه کرد و توانست با زحمت زیاد همه اهانت‌ها و جسارت‌هایی که به وی شد را تحمل کند و ملی شدن صنعت نفت را تحقق بخشید./960/پ202/س
ارسال نظرات