۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۷۸۵۵
امام جمعه هندیجان:

آیین خرافی چهارشنبه سوری برچیده شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هندیجان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ضروری است رسم غلط و بیهوده چهارشنبه پایان سال از میان جامعه برچیده و از این سنت خرافی دست برداشته شود.
حجت الاسلام غبيشاوي 
امام جمعه هنديجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه هندیجان، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: متأسفانه هرساله با فرا رسیدن ایام پایانی سال شاهد به وقوع پیوستن حوادث ناگوار در قالب برگزاری سنت غلط چهارشنبه‌سوری هستیم.

امام جمعه هندیجان با بیان این که بر اثر این سنت خرافی، بعضاً حوادث تلخ و غیر قابل جبرانی به وقوع می‌پیوندد که جای تأسف و تأثر بسیار دارد، ابراز داشت: ضروری است این رسم غلط و بیهوده از میان جامعه برچیده و از این سنت خرافی دست برداشته شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انتخابات پارلمانی عراق اظهار داشت: با وجود این‌که عده‌ای جاهل نمی‌خواستند ملت مظلوم و ستم‌کشیده عراق با حضور پای صندوق‌های رأی سرنوشت خود را رقم بزنند؛ اما دیدیم که چگونه این ملت پای صندوق‌های آرا حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام غبیشاوی تصریح کرد: کشورهای عربی و بیگانه باید به جای سنگ‌اندازی، این کشور و ملت آن را یاری و برای آبادانی دوباره این کشور تلاش کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات