۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۷۷۸۵۹
امام جمعه دزفول:

نباید تفریح و گردشگری به رواج منکرات در جامعه تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول در خطبه‌های نماز جمعه ‌گفت: ما مخالف تفریح، تفرج و گردشگری نیستیم؛ اما نباید به این بهانه برخی افراد سوء استفاده کرده و ترویج منکرات کنند،
آتش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، روز گذشته در خطبه‌‌های نماز جمعه، به برگزاری آیین چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و گفت: ‌باید آیین های این روز به گونه ای باشد که مخل آسایش و اضطراب دیگران نشود.

وی افزود: ما مخالف تفریح، تفرج و گردشگری نیستیم؛ اما نباید به این بهانه برخی افراد سوء استفاده کرده و ترویج منکرات کنند، زیرا اگر جامعه ای این امور پا گرفت، به مشکلاتی فراوانی گرفتار خواهد شد.

امام جمعه دزفول ادامه داد: از مسؤولان قضایی خواستاریم تا با مسائل منکراتی به ویژه در ایام تعطیلات نوروز برخورد جدی کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، همچنین با اشاره به چهره فرهنگی دزفول در آستانه تعطیلات نوروزی، وضعیت کنونی را مناسب این شهر ندانست و افزود: شهرستان دزفول میزبان شمار عظیمی از میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور است؛ از این رو از آنان می‌خواهیم‌ در مدت اقامت خود در آیین های نماز جمعه این مناطق شرکت کنند.

امام جمعه دزفول، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف خاطرنشان کرد: بر همه واجب است که تامل کرده و ببینند تا چه حد این پیام ارزشمند مقام معظم رهبری را عملی کرده و در جهت اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف گام برداشته اند.

وی با اشاره به مشکل حمل و نقل در استان خوزستان به ویژه در دزفول افزود: راه آهن جمهوری اسلامی برای خط جنوب و مسیر آن از قطارهای بسیار فرسوده استفاده می کند و مردم استان در این زمینه بارها با مشکل روبه‌رو شده اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با ابراز گلایه از این مساله اظهار داشت: با توجه به این که ایام نوروز در پیش است ضرورت دارد مسؤولان راه آهن و شرکت رجا توجه ویژه ای به این خط داشته و از قطارها و واگن های مناسب در این خط استفاده کنند.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: در ایام نوروز به دلیل وجود جاذبه های گردشگری زیاد در استان خوزستان‌، خط جنوب از تراکم بالای مسافر برخوردار می شود؛ از این رو این خط، کمتر از خط مشهد و تبریز نیست و می‌طلبد اعتدالی در بحث استفاده کردن از قطارهای آماده و نو برقر ار شود.

وی در پایان اظهار داشت: مسؤولان دستگاه‌های مربوطه اگر می‌خواهند از قطارهای کهنه برای بالا بردن ظرفیت حمل و نقل کشور استفاده کنند چه مانعی دارد، اما باید در این خصوص به گونه ای عمل شود که اعتدال و تقسیم درست بین مسیر های مختلف صورت گیرد نه این‌که تمام قطارهای فرسوده برای مسیر جنوب باشد./945/پ202/س
ارسال نظرات