۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۷۸۸۰
عضو خبرگان رهبری:

به دغدغه‌های رهبری پیرامون اصلاح الگلوی مصرف‌ بیشتر ‌توجه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براصلاح الگوی مصرف در جامعه ایرانی گفت: مسأله مصرف صحیح باید همه ساله ‌مورد توجه قرار گیرد.
 سيد عبدالهادي مرتضوي حسيني شاهرودي نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالهادی مرتضوی‌ حسینی‌ شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در کنفرانس ملی برق با محوریت اصلاح الگوی مصرف دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علی‌آباد‌کتول برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف گفت: با توجه به این که در پایان سال 88 قرار داریم، اما نباید نام این سال نیز به پایان برسد و دغدغه های رهبری پیرامون اصلاح الگلوی مصرف باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که اصلاح الگوی مصرف مربوط به امسال و سال آینده نیست؛ بلکه هر سال باید سال اصلاح الگلوی مصرف باشد، خاطرنشان کرد: سال 88 تنها زمینه ساز آغاز اصلاح الگوی مصرف در کشور بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مصرف صحیح منابع باید در سال‌های آینده بیشتر مورد توجه ما قرار گیرد، اضافه کرد: نباید به راحتی منابع غنی موجود را هدر دهیم؛ بلکه ‌با مصرف صحیح از اسراف آن جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی مصرف صحیح منابع را سبب حفظ آن برای آیندگان دانست و ادامه داد: مسأله مصرف صحیح و دوری از اسراف در دین مبین اسلام نیز به آن تأکید شده است.

حامد حسینی، رییس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول، نیز در این همایش برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه صنعت برق و ایجاد توازن و تعادل بین تولید و مصرف در راستای منویات مقام معظم رهبری را از‌ اهداف والای این کنفرانس دانست و بیان داشت: تعداد 82 مقاله با محوریت قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل و انرژی‌های تجدید‌پذیر به دبیرخانه کنفرانس ملی برق ارسال شد.

وی ادامه داد: مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس برحسب موضوع به کمیته های علمی و تخصصی ارسال شده و پس از داوری و بررسی مقالات برتر جهت ارایه در کنفرانس، چاپ و در مجموعه هایی انتخاب و معرفی شده‌اند./950/پ202/س
ارسال نظرات