۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۷۷۸۹۸
مدیر حوزه علمیه ساری هشدار داد؛

نسخ خطی کتابخانه‌ حوزه علمیه ساری در حال نابودی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه مصطفی‌خان ساری با بیان این‌که نسخ خطی کتابخانه‌ حوزه علمیه ساری به سبب دارا نبودن مکان مناسب در حال نابودی است، گفت: حوزه های علمیه نیازمند‌ آرشیو مطمئن و مناسب برای حفظ و حراست از کتب کهن فقهی هستند.
كتاب
کتاب و کتابخانه
حجت الاسلام علی اکبر یوسفی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار 500 جلد کتاب در کتابخانه این حوزه موجود است که اکثر این کتب، منابع فقهی هستند.

وی از وجود سیصد جلد کتاب فقهی کهن با قدمت بسیار بالا در کتابخانه مدرسه علمیه مصطفی خان ساری خبر داد و گفت: این کتاب های کهن از نوع چاپ سنگی است که در گذشته مورد استفاده طلاب این حوزه قرار می گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری ادامه داد: قدمت برخی از کتب های موجود دراین حوزه به بیش از دویست سال نیز می‌رسد.

حجت الاسلام یوسفی با بیان این که کتابخانه مدرسه علمیه مصطفی خان ساری از سوی آیت الله شفیعی(ره)، مسؤول این حوزه راه اندازی شده است، خاطر‌نشان کرد: این کتابخانه یکی از منابع بزرگ برای استفاده بهینه طلاب است.

وی نگهداری مناسب از منابع فقهی با قدمت طولانی را ضروری دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه نیازمند یک آرشیو مطمئن و مناسب برای حفظ و حراست از کتب کهن فقهی هستند و باید در این خصوص برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که بسیاری از کتب ارزشمند فقهی حوزه های علمیه به دلیل مناسب نبودن فضای کتابخانه‌ها در حال نابودی است، خاطر‌نشان کرد: کتابخانه‌های حوزه های علمیه باید برای نگهداری مناسب از این منابع تجهیز شوند.

حجت الاسلام یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که منابع موجود در کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه باید متناسب با نیاز روز طلاب باشد، بیان داشت: گسترش کتاب‌های فقهی جدید می‌تواند در افزایش کیفیت آموزشی و نیز تقویت فضای پژوهش در حوزه نقش مؤثری ایفا کند.

وی نقش کتب و نرم افزارهای آموزشی متناسب با نیاز روز جامعه را در افزایش دانش طلاب ضروری دانست و ابراز داشت: مدارس علمیه استان باید به این امکانات تجهیز شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات