۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۷۹۳۷
حجت الاسلام قرائتی:

نبود نمازخانه در برخی مدارس پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در آذربایجان شرقی که مهد پرورش افرادی چون علامه طباطبایی(ره) است، نباید شاهد کمبود نمازخانه در مدارس استان باشیم.
حجت الاسلام محسن قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر روز گذشته در گردهمایی خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی که در سالن فرمانداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نمازخانه های مدارس تعدادی از استان های کشور نامنانسب است که در این میان خیران وارد صحنه شده اند.

وی گفت: دین اسلام به امر نماز توجهی ویژه دارد، چنان‌که در صورت ترک این فریضه الهی دیگر اعمال مسلمانان را باطل شمرده است، فرهنگ نمازخوانی باید در سنین کودکی آموخته و نهادینه شود.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه با تشریح ویژگی های مذهبی و دینی آذربایجان ادامه داد: در آذربایجان شرقی که جایگاه پرورش افرادی همچون علامه طباطبایی(ره) است، نباید شاهد کمبود نمازخانه در مدارس استان شد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار امیدواری کرد: خیرین استان با اولویت ساخت نمازخانه در مدارس دخترانه به خاطر رشد سریع جنسی و رسیدن به سن تکلیف و مقاطع راهنمایی به دلیل ازدحام بیشتر دانش آموزان در این مقطع پیشقدم شوند.

وی افزود: در تبریز بیش از یک هزار هیات عزاداری وجود دارد، اما جلسات قرآن و تفسیر شاید به تعداد انگشتان دست نیز نرسد که باید در جهت کمبود این امر تلاش کرد.

همچنین فرخ مسجدی، معاون برنامه ریزی استانداری با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ نماز در مدارس استان افزود: با توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب جهت توجه به امور فرهنگی برای تسریع در این روند کمیته ای در استان با حضور رؤسای بازرگانی، صنایع و معادن، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، اتاق بازرگانی، اتحادیه اصناف و شهرداری تشکیل شده است.

وی افزود: در جلسات این کمیته توافق شد برای سال آینده یکصد باب نمازخانه از سوی انبوه سازان، 160 باب توسط سازمان بازرگانی، 100 باب توسط شهرداری ، 150 باب توسط استانداری و 40 باب دیگر با مشارکت فرمانداران در مدارس استان احداث شود.

مسجدی ادامه داد: بخش فرهنگ به خصوص آموزش نماز در مدارس مظلوم واقع شده و دولت با نگاه ویژه اهتمام جدی برای برطرف کردن این امر دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات