۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۸۰۱۶

هنرمند مازندرانی با خط نستعلیق قرآن کریم را کتابت کرد

خبرگزاری رسا ـ هنرمند خوش ذوق مازندرانی در شهر آمل موفق شد با خط زیبای نستعلیق قرآن کریم را کتابت کند.
کتابت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، محمدرضا خسروی آملی، هنرمند خوش ذوق مازندرانی در شهر آمل موفق شد با خط زیبای نستعلیق قرآن کریم را کتابت کند. 

وی با بیان این که  این اقدام در مدت یک سال و با انجام دو تا سه صفحه کار روزانه انجام شد، افزود: کتابت قرآن کریم با خط نستعلیق در 504 صفحه کاغذ و تمامی سی جزء قرآن انجام شد.

این هنرمند آملی که رییس انجمن خوشنویسان شهرستان آمل و دارای گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران است، هدف از این اقدام خود را آرزوی چندین ساله دوران خوشنویسی برای کتابت قرآن کریم بیان کرد و ادامه داد: این اقدام زیر نظر کیاخسرو خروش استاد ارشد انجمن خوشنویسان ایران انجام شد و کتابت قرآن کریم یکی از سخت‌ترین کتابت‌هاست.

وی با اشاره به این که خط فعلی و متداول در کتابت قرآن کریم خط نسخ است، خاطر نشان کرد: پیش از این دیوان حافظ، تفسیرسوره مبارکه کوثر، حدود پنج هزار بیت شاهنامه فردوسی، رباعیات خیام و جزوات خوشنویسی را تاکنون به خط نستعلیق به رشته تحریر درآوردم.

خسروی آملی با قدردانی از رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی که در انجام این کار مهم همراهی کرد، از دید پایین برخی مسؤولان در بی‌توجهی به این اثر مهم برای چاپ آن انتقاد کرد و گفت: برخی از مسؤولان ارزش کار فرهنگی را نمی‌دانند و برای چاپ آن هم حمایتی نکردند./950/د102/ص
ارسال نظرات