۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۸۰۷۹

چهارمین یادواره شهدای تاسوکی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین یادواره شهدای حادثه تاسوکی با عنوان همایش اقتدار و سرافرازی با حضور جمعی از طلاب، و مسؤولان استان های سیستان و بلوچستان و همچنین استان قم برگزار شد.
رضا لك زايي گروگان واقعه  تاسوكي و نويسنده كتاب تاسوكي چهارمين يادواره شهداي تاسوکي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین یادواره شهدای تاسوکی روز سه شنبه با حضور اساتید، مسؤولان استان های قم و سیستان بلوچستان و طلاب و بستگان شهدای تاسوکی در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، رضا لکزایی یکی از اسرای حادثه تاسوکی و نویسنده کتاب تاسوکی، خاطرات یک گروگان، به نقل و بیان خاطراتی از مدت پنج ماه اسارت خود در چنگ گروه جنایتکار ریگی پرداخت.

وی ریگی را فردی سنی مذهب با گرایشات شدید وهابی دانست و با اشاره به استفاده ابزاری این جنایتکار از دین ابراز داشت: این فرد جانی با تقطیع و استفاده ابزاری از تعالیم قرآن کریم و اسلام، دست به جنایت های بی شماری زد و بسیاری از شیعیان و اهل تسنن منطقه سیستان را به خاک و خون کشید.

سردار علیرضا عظیمی جاهد فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان نیز در این همایش با اشاره به حمایت رسانه ها و سرویس های اطلاعاتی بیگانه از ریگی تصریح کرد: عبدالمالک ریگی جنایتکاری بود که به وحدت لطمه وارد کرد و حساب او از مردم بلوچ و اهل سنت منطقه کاملا جداست.

حجت الاسلام عبداللهی امام جمعه ایرانشهر نیز در این مراسم با اشاره به موقعیت حساس این استان خواستار برنامه ریزی و بهره گیری درست از ظرفیت های این استان و تبدیل تهدیدات به فرصت شد.

وی روی آوردن ریگی به جنایت و عملیات انتحاری شدید را طراحی دشمان دانست و گفت: این اقدامات فکر و ایده خود این جانی نبود بلکه تفکری بود که بیگانگان به او داده بودند و ریگی تنها مجری این نقشه ها بود.

گفتنی است در پایان این همایش نیز مجمع طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان با صدوربیانیه ای جنایات عبدالمالک ریگی و دار و دسته جنایتکار وی را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از آنجا که اقدامات عبدالمالک ریگی در راستای تفرقه‌افکنی میان برادران تشیع و تسنن به عمل آمده است، از همه دلسوزان می‌خواهیم با توجه به این موفقیت الهی در دستگیری مقتدرانه این جرثومه فساد و تباهی در راستای تعمیق وحدت حرکت کرده و برای تحقق همبستگی بیشتر اقوام و طوایف و مذاهب سیستان و بلوچستان مساعدت کنند.

گفتنی است این همایش به همت برخی از نهادهای حوزوی، سپاه استان سیستان و بلوچستان، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای سیستان در شهر قم برگزار شد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات