۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۸۰۸۴
معاون پژوهش حوزه های علمیه خبر داد:

هم فکری آیت‌الله جوادی آملی در تعیین راهبردهای علمی انجمن های حوزه

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به دیدار مسؤولان انجمن های علمی حوزه با حضرت آیت‌الله جوادی آملی گفت: ایشان قول دادند برخی فعالیت های مرتبط خود را در اختیار این انجمن ها قرار دهند.
حجت الاسلام عماد  آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه، ظهر امروز در نشست مدیر حوزه های علمیه با انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت حوزه، گزارشی از فعالیت های انجمن های علمی پژوهشی حوزه ارائه کرد و گفت: برگزاری جلسات مشترک مسؤولان انجمن های حوزه با شخصیت های برجسته حوزه و نظام از جمله این فعالیت ها است.

وی در ادامه افزود: این دیدارها با هدف استفاده از رهنمودهای علما و ارائه آخرین فعالیت های حوزه و مرکز مدیریت به بزرگان حوزه انجام می شود.

حجت‌الاسلام عماد به دیدار مسؤولان انجمن های علمی حوزه با حضرت آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد و افزود: حضرت آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار بر هم فکری و همراهی در تعیین راهبردهای علمی انجمن های حوزه تأکید کردند و قول دادند برخی فعالیت های مرتبط خود را در اختیار این انجمن ها قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند تشکیل انجمن تعلیم و تربیت حوزه اشاره کرد و گفت: مجوز انجمن تعلیم و تربیت در دی ماه 83 اخذ و پس از آن مجمع عمومی این انجمن در سال 85 تأسیس شد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: هیأت مدیره مجمع عمومی انجمن تعلیم و تربیت در دو دوره انتخاب شد و حجت‌الاسلام حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، مسؤولیت آن را به عهده گرفتند.

وی با اشاره به طرح های در دست اقدام انجمن های علمی حوزه ادامه داد: طرح شناسایی وضعیت علوم حوزوی و ارزیابی وضعیت دانش تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه و چند کشور منطقه از جمله طرح های انجمن علمی تعلیم و تربیت مورد حمایت دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام عماد همچنین به طرح نیازسنجی پژوهشی حوزه اشاره کرد و گفت: این طرح به انجمن های علمی واگذار شده و هر کدام از این انجمن ها آمادگی خود را برای انجام طرح اعلام کنند، حمایت می شوند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات