۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۸۰۸۸
نویسینده کتاب تاسوکی:

ریگی کم‌ترین درکی از قرآن کریم نداشت

خبرگزاری رسا ـ گروگان آزاده شده از دست گروه جنایتکار ریگی در چهارمین یادواره شهدای تاسوکی ناگفته هایی از دوران اسارت پنج ماهه خود را تشریح کرد و اظهار داشت: ریگی کم‌ترین درکی از قرآن کریم نداشت؛ اما تمام جنایات خود را به دستورات قرآن نسبت می‌داد.
رضا لك زايي گروگان واقعه تاسوكي و نويسنده كتاب تاسوكي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا لک زایی نویسنده کتاب تاسوکی، خاطرات یک گروگان، امروز در چهارمین یادواره شهدای حادثه تاسوکی در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته در قم برگزار شد، با اشاره به دوران اسارت پنج ماه خود توسط گروه جنایتکارعبدالمالک ریگی، خاطراتی از دوران اسارات و گروگان بودن خود بیان کرد و اظهار داشت: ما در تاریخ 25 اسفند ماه سال 84، از شهر زاهدان به سمت زابل در حرکت بودیم که در منطقه تاسوکی با ایست و بازرسی گروه جنایتکار ریگی که لباس نیروی انتظامی بر تن داشتند، برخورد کردیم.

این طلبه حوزه علمیه قم با اشاره به تعداد افراد به ظاهر مامور ابراز داشت: آنها با این بهانه که به ما اعلام شده که شما مشکوک هستید، وسائل نقلیه عبوری را به سمت بیرون جاده خاکی هدایت کردند و بعد از پیاده کردن، دست و چشم های ما را بستند.

نویسنده کتاب تاسوکی، تصریح کرد: این گروه ما را بعد از گذر از مسیرهای صعب العبور در حالی که چشم هایمان بسته بود به کشور افغانستان برده و مدتی را در این کشور و مدتی نیز در کشور پاکستان، گروگان ریگی و گروه اش بودیم.

لک زایی در ادامه ابراز داشت: مدتی که ما در غار زندانی بودیم، گروه ریگی دو نفر از قاچاقچیان معروف سیستان و بلوچستان و همچنین سه نفر از پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

این گروگان آزاده شده از دست گروه ریگی در بخش دیگری از سخنانش به اهداف این جنایتکار اشاره کرد و گفت: ریگی در حالی که هیچ چیزی از قرآن حتی ترجمه ساده آن را هم بلد نبود برای اعمال زشت و ننگین خود به آیاتی از قرآن استناد می کرد.

وی ابراز داشت: ریگی هرچند سنی مذهب بود؛ اما گرایشات شدید وهابی گری داشت و با سو استفاده ابزاری از تعالیم دینی در صدد اجرای نقشه های شوم خود بود و در این بین به شیعه و سنی رحم نمی‌کرد .

رضا لک زایی تصریح کرد: فتاوایی که ریگی می داد دقیقا مثل فتاوایی بود که برخی از علمای وهابی کشور عربستان می دادند و او می گفت: هر کس که شیعه است کافر است و هر فردی که در این موضوع شک کند او هم کافر است و ریختن خون او مباح خواهد بود.

وی تصریح کرد: ریگی معتقد بود شیعیان را باید به قتل رساند و دراین بین فرقی هم نمی کند که توبه کرده باشند یا نه.

نویسنده کتاب تاسوکی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: ریگی و گروه جنایتکارش در حالی خود را پیرو حضرت پیامبر معرفی می کرد که به صراحت هر چه تمام تر دروغ می گفت و از ارتکاب این موضوع هم ابایی نداشت.

وی ابراز داشت: ما در مدتی که گروگان وی بودیم برخی از آیات قرآن را از این جنایتکار سوال می کردیم ولی ریگی حتی در ترجمه ساده و معمولی و ساده قرآن هم درمانده و عاجز بود. /924/پ202/ص



ارسال نظرات