۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۷۸۱۵۳

نخستین امام جمعه شیعه شهر انبار الوم گلستان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین امام جمعه شیعه شهر انبار الوم با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان معرفی شد.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، در مراسمی با حضور آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و مسؤولان شهر انبار الوم، حجت الاسلام شیخی به عنوان امام جمعه مردم شیعه انبار الوم معرفی شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، در این مراسم گفت: نماز جمعه مهم‌ترین فریضه اسلامی است؛ چون مردم با شرکت و تجمع در نماز جمعه با عبادت خداوند، از احوال یکدیگر و جهان اسلام مطلع شده و نسبت به معارف و احکام دینی آشنایی پیدا می کنند.

وی با اشاره به این که در بعضی از شهرهای گلستان به‌صورت همزمان نماز جمعه تشیع و تسنن برگزار می‌شود، یادآور شد:‌ در شرایط کنونی و بلکه‌ همیشه وظیفه امامان جمعه حفظ وحدت اسلامی و قدم برداشتن در راستای این فریضه مهم است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: همان‌ گونه که نماز، روزه و حج بر ما واجب است، وحدت نیز بر همگان واجب است؛ امیدوارم عزیزان تشیع و تسنن با رفتارشان در این زمینه با کمال صفا و صمیمیت و دوستی و محبت، خدا را خوشحال و شیطان را عصبانی کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: استان ما در زمینه وحدت فرق اسلامی یک الگویی برای امت اسلامی است و برگزاری نماز جمعه در چنین شهرهایی نیز سبب تقویت ‌وحدت و ‌برکات مادی و معنوی و پیشرفت مردم خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات