۲۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۸۱۶۶
دکتر احمدی نژاد:

به مقابله با دزدان و مستکبران جهانی افتخار می کنیم/ شهر قم خود را برای پاسخگویی به نیازهای جهانی آماده کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با تاکید بر اینکه شهر قم باید زیباترین شهر کشور باشد تاکید کرد: دولت از پروژه های مختلف در شهر مقدس قم به صورت جدی حمایت می کند.
دكتر محمود احمدي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح های توسعه حرم مطهر حضرت معصومه (س) که با حضور برخی از اعضای هیات دولت، علما، نمایندگان بیوت مراجع و مسئولات استانی برگزار شد در سخنانی با اشاره به موقعیت ممتاز و ویژه شهر مقدس قم اظهار داشت: قم از نگاه ملت و تاریخ ما و همچنین از نگاه آیندگان دارای جایگاه بسیار برجسته ای است، قم دیار علم، ایمان، فقاهت، مرجعیت، شجاعت و آزادی و آزادگی است.

وی تصریح کرد: قم مشعل فروزانی است که در برابر ملت های عالم قرار گرفته و راه هدایت و رسیدن به حیاط طیبه را به همگان نشان می دهد.

قم کانون جوشش همت های بلند و اندیشه های عمیق

رییس جمهور از قم به عنوان کانون جوشش همت های بلند و اندیشه های عمیق یاد کرد و گفت: خدماتی که شهر مقدس قم به ملت ایران و جامعه بشری انجام داده است کم نظیر است.

رییس قوه مجریه بیان داشت: قم حرم اهل بیت است و وجود بارگاه کریمه اهل بیت در این شهر مذهبی باعث شده که مردان و زنان بزرگ، علمای عامل و فداکار و وارسته و خدوم در راه آرمانهای الهی و اسلامی ایثارگری کرده اند.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه (س) کانون نورافشانی عشق و محبت و رحمت و ولایت در سرزمین آسمانی ایران است، قم شهری معمولی نیست و ما خدا را شاکریم که توفیق نصیب ما شده گام کوچکی در مسیر خدمت به قم برداریم.

رییس جمهور در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران پروژه های عمرانی استان قم ابراز داشت: کار عمرانی و سازندگی همواره با سختی ها و مشقت های فراوانی روبرو است و بنده از صبوری مشاورین، پیمانکاران، مدیران استان و همچنین راهنمایی های علما در راستای اجرای این پروژه ها قدردانی می کنم.

رییس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه حرم امام رضا (ع) و حرم کریمه اهل بیت (س) از جمله طرح های مذهبی بزرگ ایران است تاکید کرد: در طرح حرم رضوی اقدامات خوبی در دست اجرا است و دولت نیز بودجه های بسیار خوبی را برای اجرای پروژه ها اختصاص داده که در سال آینده نیز حجم این اعتبارات افزایش خواهد داشت.

حرم کریمه اهل بیت باید در تراز جهانی ساخته شود

وی با تاکید بر اینکه حرم کریمه اهل بیت باید در تراز جهانی ساخته شود، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مایه امید همه ملت ها یاد کرد و گفت: نقطه اصلی شکوفایی انقلاب اسلامی قم و حرم کریمه اهل بیت است و باید طرح های توسعه ای حرم مطهر با برنامه ریزی مناسب و با سرعت کامل ادامه پیدا کند.

رییس جمهور با اشاره به کمبود فضای درس برای تحصیل طلاب در شهر مقدس قم تصریح کرد: ما هنوز به دلیل کمبود جا نتوانسته ایم حتی پاسخگوی داوطلبان ایرانی علاقمند ورود به حوزه را بدهیم و در این راستا دولت آمادگی کامل دارد تا بودجه هایی را در راستای توسعه مدارس علمیه اختصاص دهد.

دکتر احمدی نژاد خواستار اجرای سریع پروژه های توسعه حرم مطهر شد و گفت: با توجه به حضور زائران و مشتاقان در این شهر مذهبی پروژه هایی که طراحی و اجرا می شود باید از سرعت خوبی برخوردار باشد تا مردم طعم آن را بچشند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه دولت از پروژه های مختلف در شهر مقدس قم به صورت جدی حمایت و پشتیبانی می کند تاکید کرد: شهر قم باید زیباترین شهر کشور باشد و مسئولان باید همت کنند قم را بسازند و ما هم به طور جدی حمایتشان می کنیم.

برای خدمت به زائران برنامه ریزی جدی خواهیم داشت

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت در سال آینده سال 89 را سال انقلاب کشور در حوزه فرهنگ خواند و گفت: هیچ کار فرهنگی بالاتر از بستر سازی و آماده کردن خدمات برای زائران حرم وجود ندارد و ما در این راستا برنامه ریزی جدی خواهیم داشت.

دکتر احمدی نژاد بیان داشت: من قبول ندارم برخی ها می گویند دینداری با زیبا زیستن متباین است البته بحث اسراف و تبذیر جداست.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به استان قم ظرف سال آینده به بهره برداری برسد.

وی گفت: متاسفانه برخی از دوستان بودجه را طوری بستند که دست دولت بسته باشد و ما امیدواریم سال آینده پروژه انتقال آب قم به بهره برداری رسیده و قمی ها از نعمت آب شیرین بهره مند شوند.

رییس جمهور همچنین جمهوری اسلامی ایران را برآیند خون دل خوردن انبیاء، مجاهدان و شهداء و علما و بزرگان در طول تاریخ دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی و انقلاب ما برآمده از مجاهدت پیامبران و علما در طول تاریخ است و این انقلاب نقطه آرمانی همه پیامبران قبل از حکومت جهانی است.

جمهوری اسلامی یک نظام معمولی نیست

وی گفت: جمهوری اسلامی یک نظام معمولی در ردیف دیگر نظام ها نیست و صیانت از موجودیت جمهوری اسلامی صیانت از اساس دینداری و اسلام است.

وی تصریح کرد: امروز همه موجودیت شیطان در جبهه استکبار در برابر موجودیت موحدان و انقلاب اسلامی هیچ شده است و این تقابل و نبرد در متن نبرد آخرین است.

رییس قوه مجریه با بیان این که انقلاب نهایی آغاز شده است تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در متن انقلاب نهایی و بخشی از انقلاب آخر است.

دکتر احمدی نژاد ابراز داشت : به فضل الهی در طول سی سال گذشته ملت و انقلاب ما روز به روز مقتدرتر و نورانی تر از گذشته است و جبهه استکبار هم روز به روز ذلیل و ضعیف تر می شود، امروز امواج انقلاب مرزها را در نوردیده و انقلاب اسلامی در دل ملت های آزاده جای دارد.

رییس جمهور کشورمان تاکید کرد: به فضل الهی امروز این نبرد به روزهای اوج و پایانی خود نزدیک می شود و همه باید مراقب باشیم در این صف بندی کجا ایستاده ایم.

وی با تاکید بر اینکه خدا با هیچ کس عهد اخوت نداشته است ابراز داشت: ما باید ببینیم دو طرف صف چه کسانی ایستاده اند آیا ما در صف موحدان هستیم یا خیر، چه افرادی به ما دل بسته اند و چه افرادی برای ما کف می زنند.

شهر قم خود را برای پاسخگویی به نیازهای جهانی آماده کند

رییس جمهور گفت: ما سپاس گذار خداوند هستیم که جنایتکارترین جانیان تاریخ امروز علیه انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و اصلا از این صف بندی ناراحت نیستیم.

احمدی نژاد گفت: البته ما از اینکه برخی ها این طرف و آن طرف دنیا همه موجودیت خود را در اختیار مستکبران قرار داده و سقوط کرده اند ناراحتیم اما به مقابله با دزدان و مستکبران جهانی افتخار می کنیم و این موضوع نه تنها از عظمت ما کم نکرده بلکه بر عظمت ما خواهد افزود.

رییس شورای عالی امنیت کشور با تاکید بر اینکه امپراطوری استکباری دنیا در آینده نزدیک فرو خواهد ریخت ابراز داشت: امروز پایه های استکبار لرزان و ویران شده و کار آنها تمام شده است و با ته مانده قدرت نظامی چند قدم دیگر خود را به جلو می کشانند.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: شهر قم پایگاهی است که باید در تقسیم بندی این مرزها همچنان پیشتاز و پیشگام باشد و ما به خود افتخار می کنیم که پای نوکران اهل بیت را می بوسیم.

وی عنوان کرد: شهر قم خود را باید برای پاسخگویی به نیازهای جهانی آماده کند و افق این شهر باید جهانی باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: بحمدلله حوزه های علمیه ، علما و مراجع عزیز ماموریت های خود را به خوبی می شناسند و مثل همیشه ماموریت های خود را ایفا خواهند کرد.

دکتر احمدی نژاد تقابل با جبهه استکبار را ماموریت اصلی انقلاب دانست و گفت: ما به موازات این کار باید جای جای ایران اسلامی را بسازیم و در این راستا حرکت کنیم.

هدف نهایی ما بسط تقوا و معرفت الهی است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف این مهم را وظیفه ای همگانی و عمومی دانست و تاکید کرد: نمی شود در کشور عاشق اهل بیت فاصله طبقاتی و اسراف باور نکردنی و بی عدالتی وجود داشته باشد. ما باید اینها را درست کنیم و سراسر ایران را بسازیم.

رییس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش طرح هدفمند کردن یارانه ها را طرحی انقلابی و بزرگترین کار در جهت اصلاح الگوی مصرف دانست و با انتقاد از برخی دست اندازی ها در راستای اجرای این طرح خاطر نشان کرد: این طرح ، طرح بسیار بزرگی در راستای اصلاح امور اقتصادی کشور و اصلاح الگوی مصرف است البته اگر برخی ها به ما اجازه دهند و دست و پای دولت را نبندند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در راستای ساختن ایران همت و همکاری کنند بیان داشت: ما می توانیم با سرعت سه برابر امروز ایران را بسازیم، منابع به اندازه کافی در اختیار هست اما خوب برنامه ریزی نمی شود و منابع هدر می رود و باید اجازه داد تا پروژه ها تمام شود.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش سال آینده را سال شکوفایی و سرعت گیری فعالیت های فرهنگی در کشور دانست و گفت: خوشبختانه در بودجه سال آینده کشور سهم قابل توجهی به امور فرهنگی اختصاص داده شده است.

احمدی نژاد ابراز داشت: هدف نهایی ما شکوفایی و بسط تقوا و معرفت الهی و همچنین بازیابی و شکوفایی انسان است و شهر مقدس قم در دوره جدید باید پیشگام و پیشتاز باشد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات