۰۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۸۲۵۳
در اولین روز سال جدید برگزار شد:

دیدار رهبر شیعیان پاکستان با آیت الله صافی گلپایگانی

خبرگزاری رسا ـ در اولین روز سال جدید شمسی آیت الله صافی گلپایگانی با رهبر شیعیان پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني/آرشيوي
به گزارش خبرگزاری رسا حضرت آیت الله صافی گلپایگانی صبح امروز یکشنبه اول فروردین 89 با علامه سید ساجد نقوی رهبر شیعیان پاکستان و هیئت همراه را دیدار و گفت و گو کرد.

این مرجع تقلید عزت کشورهای اسلامی و سربلندی آنان را بسیار مهم و ارزشمند دانسته و با تاکید بر ضرورت بی نیازی مسلمانان از بیگانگان تصریح کرد: پیشرفت‌های مسلمانان در علوم و تکنولوژی و بی‌نیازی آنان از بیگانگان ، مایه مباهات و افتخار ماست.

وی با بیان اینکه گروهی با نام اسلام، چهره واقعی اسلام را خشن و افراطی معرفی می‌‌کنند، اظهار داشت: مظلومیت شیعیان پاکستان با اهدای هزاران شهید و جانباز بر همه روشن است، ولی با این شرایط، در مقابل دشمنان اسلام پایداری و استقامت دارند و از عقیده صریح خود دست‌ بر نمی‌داند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطر نشان ساخت: ما در غم‌ها و شادی‌های مردم پاکستان سهیم هستیم و ای کاش من هم در میان شما بودم و در کنار شیعیان پاکستان، از مکتب اهل‌بیت(ع) و تشیع دفاع می‌‌کردم.

وی در ادامه برای سربلندی مسلمانان، به ویژه شیعیان پاکستان دعا کرده و ابراز نمود: هیچ تفاوتی میان شیعیان پاکستان، افغانستان و ایران وجود ندارد و بنده دعاگوی همه آنان هستم.

حضرت آیت‌الله صافی در پایان از تلاش‌ها و خدمات ارزنده حجت‌الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است در این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان نیز ضمن تبریک عید باستانی ایران، گزارشی از وضعیت شیعیان، مدارس علمی و دینی و حوزه‌های علمیه این پاکستان ارائه داد. /914/د102/ج

ارسال نظرات