۰۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۸۲۷۰
حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری:

با همت مضاعف و کار مضاعف عقب ماندگی‌ها در کشور رفع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اولین نمازجمعه سال جدید به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري
به خبرگزاری رسا اولین نمازجمعه سال جدید به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

امام جمعه موقت قم در خطبه های نماز جمعه امروز مورخ 1389/1/6 هجری شمسی مصادف با 10 ربیع الثانی سال 1431 هجری قمری در حرم مطهر حضرت معصومه (س)تاکید کرد: امسال باید عرصه همت و تلاش و کار را جدی‌تر گرفته و عقب ماندگی‌ها را در کشور از بین ببریم.

به گزارش ستاد خبری نماز جمعه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به موضوع تقوا گفت: تقوا دارای چهار رکن اساسی است که باید به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: خوف و خشیت الهی، عمل به قرآن کریم، قناعت ورزی به روزی اندک و آماده بودن برای سفر آخرت از جمله مسائلی بوده که باید به آن توجه کرد و از جمله ارکان تقوا است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: همه می‌دانیم که یکی از عوامل قرب الهی دوستی با پیامبر(ص) امامان معصوم(ع) و همچنین فرزندان آن بزرگواران است.

وی افزود: باید شناخت خود را نسبت به اهل بیت(ع) زیاد کنیم و تا این موضوع رخ ندهد نمی‌توان ادعای محبت اهل بیت(ع) کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری تاکید کرد: باید زندگی این بزرگواران را الگوی رفتاری خود قرار دهیم و از جمله بزرگانی که نیاز است با مقامات معنوی او آشنا شویم سیده جلیله فاطمه معصومه(س) است.

امام جمعه قم گفت: امامان زیادی حضرت فاطمه معصومه(س) را معرفی کردند و با آن تعابیر بسیار بلند شخصیت این بانو را معرفی کرده‌اند که این نشانه جایگاه با عظمت ایشان است.

وی با بیان اینکه وجود مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) دارای جایگاه بسیاری است به زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و بیان داشت: این زیارتنامه توسط امام رضا(ع) ترتیب داده شده است و ایشان نیز به شفاعت حضرت اشاره و آن را مورد توجه قرار داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) شخصیتی با این همه قدر و منزلت است که مراجع و شخصیت‌های علمی ما هر زمان به مشکل برمی‌خوردند به پا بوسی این بانوی بزرگ آمده و در برابر قبر ایشان زانو زده و مشکلات را رفع می‌کردند.

امام جمعه قم گفت: در این روزهای آغازین سال نو مجاورین و زائران و سراسر کسانی که با نام حضرت فاطمه معصومه(س) آشنا هستند مسئولیتی دارند که باید به آن توجه کنند.

وی افزود: مسئولان وظیفه دارند که در عمران و آبادانی حرم بکوشند و در روزهای پایانی سال نیز شاهد افتتاح صحن جوادالائمه(ع) با حضور رئیس جمهور بودیم و در آینده نیز امید است شاهد این عمران و آبادانی باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری تاکید کرد: اما در کنار این آبادانی موضوع آبادانی معنوی نیز مطرح است و کسی که در قم قدم می‌گذارد باید با معنویت آشنا شود.

وی افزود: اینجا سرزمین عفاف و پاکدامنی است و سرزمین حفظ منافع دینی است که باید حجاب به عنوان ضرورت دینی جلوه کند و نباید در قم شاهد حرکات و برنامه‌های دیگری مخالف مسائل دینی باشیم.

امام جمعه قم در خطبه دوم سخنان خود با اشاره به آغاز سال جدید گفت: همانطور که طبیعت زنگ نو به خود گرفته است و شاهد آثار نشاط هستیم جا دارد ما نیز لباس گناه را از تن جدا کنیم و لباس نو که همان لباس تقوا است را بر تن کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری افزود: اگر در سال‌های قبل واجبات از ما ترک شده در این سال واجبات را انجام دهیم.

وی در ادامه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف اشاره کرد و بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال را به نام همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری کرده‌اند که می‌تواند مصداق حول حالنا الی احسن الحال باشد.

امام جمعه قم تاکید کرد: در اسلام نیز به موضوع همت والا و هم کار و تلاش تاکید شده است و در روایات نیز آماده است که هیچ شرافتی بلندتر از همت و کار بهتر نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری گفت: ما در دهه چهارم انقلاب هستیم و در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم و پیشرفت و عدالت در کنار هم بوده و این دو مکمل یکدیگر‌ند.

وی اظهارداشت: منابع بسیاری در اختیار کشور است و از سوی دیگر نیز تجربه‌های گرانقیمتی را مسئولان به دست آورده‌اند که بتوانیم به سمت عدالت و پیشرفت حرکت کنیم.

امام جمعه قم افزود: اقتدار بین‌المللی ما نیز به جایی رسیده که دشمنان هم اعتراف کرده‌اند قدرت اول منطقه جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: همچنین حجم عظیم پیشرفت‌های ما در عرصه علم و فناوری نیز روز افزون شده به گونه‌ای که میلیون‌ها نیروی خلاق در کشور وجود داشته و از سوی دیگر سند چشم‌انداز نیز زمینه ساز پیشرفت و عدالت در کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری تاکید کرد: امسال باید عرصه همت و تلاش و کار را جدی‌تر گرفته و عقب ماندگی‌ها را در کشور از بین ببریم.

امام جمعه قم افزود: در عرصه‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ما در رابطه با مبارزه با فقر و فساد مجموعه‌ای قوی داریم که با همت و تلاش و کار مضاعف در تمام عرصه‌ها به پیروزی رسیده است.

وی در ادامه به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها باید به دقت دنبال شود و موضوع مهمتر این است که نباید هیچ موضوعی به جز اجرای قانون باشد و همه نیز باید دولت را کمک کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دشمنان نظام گفت: در سال گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار تغییر دولت اوباما نکته‌ای بسیار ظریف را اشاره کردند و آن این بود که این شعار تغییر مانند دست چدنی است که بر روی آن مخمل کشده شده است.

امام جمعه قم افزود: هر چه زمان سپری شد ما آثار شعار تغییر را مشاهده کردیم و دیدیم در فلسطین چگونه آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وی بیان داشت: آمریکا به جای آنکه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند تظاهرات آنها را محکوم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری تصریح کرد: همچنین مشاهده می‌شود که چه بر سر مردم عراق و فلسطین می‌آورند و در انتخابات اخیر عراق نیز سعی کردند تا مداخله کرده و موضوع را به نفع خود تمام کنند.

امام جمعه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ایران گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته نیز مشاهده کردیم که در حدود هشت ماه چگونه بر کشور توطئه طراحی کردند و در رسانه‌ها خود این اقدام را انجام دادند.

وی افزود: اما حضور ده‌ها میلیونی مردم در 9 دی و 22 بهمن ماه را مشاهده کردند و مردم نشان دادند که با تدبیر و شجاعت اقدامات آنها را خنثی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری افزود: تدبیر منهای شجاعت دچار عقب نشینی خواهد بود و شجاعت منهای تدبیر نیز بن بست خواهد بود و رهبر معظم انقلاب تمام این مسائل را دنبال می‌کنند.

امام جمعه قم در ادامه به فرارسیدن 12 فروردین اشاره کرد و بیان داشت: در این روز مردم در یک رفراندوم شرکت کرده و 98 درصد آنها به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی ادامه داد: ایران دو بعد جمهوریت و اسلامیت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری بیان داشت: همچنین جمهوری اسلامی ایران دارای دو تعبیر است که یکی صورت و یکی دیگر آن سیرت است. صورت در قانون اساسی آمده و سیرت آن نیز اطاعت از اوامر خدا و رسول(ص) که عدالت خواهی، و مبارزه با فقر و بی‌بندو باری و... از جمله این مسائل است.

امام جمعه قم تاکید کرد: در هر زمان که به سیرت توجه نشد مردم با امر به معروف و نهی از منکر به صحنه آمده و از نظام و اندیشه‌های امام خمینی دفاع می‌کنند.

وی افزود: مردم ایران نه تنها در 12 فروردین سال 58 بلکه بارها و بارها نیز به صحنه آمدند و از جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و نمونه بارز آن نیز 22 خرداد 88 بود. /914/د102/ج
ارسال نظرات