۱۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۸۳۶۳

ساخت مسجد حضرت ابوالفضل در شهرستان رامشیر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ آیین کلنگ زنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در روستای برج بخش جاییزان از توابع رامشیر برگزار شد.
حجت الاسلام  عبدالرضا حسيني فرد، مدير کل اداره اوقاف و امور خيريه استان خوزستانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در آیین کلنگ زنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای برج اظهار داشت: روستای برج از مناطق محروم استان خوزستان است که تا به حال از داشتن مسجد محروم بوده که به همت اداره کل اوقاف و همکاری و مشارکت اهالی این روستا، زمینه ساخت مسجدی به نام حضرت ابوالفضل(ع) در آن ممکن شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای برج جاییزان دارای مساحتی بالغ بر هزار و 600 متر مربع و زیربنای 350 متر مربع خواهد بود که از سوی شخصی به نام حیدری که از خیرین منطقه است، وقف شده است.

وی با اشاره به نیاز مناطق محروم به مساعدت ویژه و توجه خاص، مردم روستای برج را شایسته تقدیر دانست و تأکید کرد: از حدود 40 سال پیش که آیت الله بهبهانی(ره) برای کلنگ زنی مسجدی در این بخش محروم حاضر شد تا امسال، این منطقه دچار تغییرات فراوان از جمله افزایش جمعیت و تغییر نیازهای فرهنگی شده و این مسأله ضرورت تسریع در اجرای پروژه های عمرانی از جمله ساخت مسجد را گوشزد می کند.

حجت الاسلام حسینی فرد افزود: بیش از 27 مسجد در بخش جاییزان وجود دارد که اکثر آنها احتیاج به مرمت یا تعمیرات اساسی دارند و تعدادی نیز سال ها پیش در مراحل اولیه ساخت باقی مانده اند.

وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف خوزستان با انجام محاسبات دقیق و نیاز سنجی در منطقه اقدام به ساخت مساجد می کند که به یاری خدا و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز به زودی شاهد تحولات مثبت و مؤثر در این منطقه از لحاظ فرهنگی و معنوی خواهیم بود، چرا که وجود این همه مسجد در این منطقه نشان از تعهد و تدین مردم انقلابی و مؤمن آن دارد.

قابل ذکر است، روستای برج در بخش جاییزان از توابع شهرستان رامشیر در جنوب شرقی استان خوزستان واقع شده و دارای 52 خانوار است ./945/پ202/س
ارسال نظرات