۱۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۸۳۶۶
در ده روز گذشته؛

نیم میلیون مسافر و زائراز بقاع متبرکه مازندران بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور نیم میلیون مسافر و زائر در ده روز گذشته از اماکن متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که مازندران از نخستین استان های کشور است که به استقبال مذهب تشیع رفته است، گفت: به برکت و مجاهدت و حضور معنوی نوادگان ائمه اطهار (ع) هر ساله مسافران و زائران بسیار‌ی به استان های دیگر به این استان سفر می کنند.

وی افزود: از 29 اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین امسال نیم میلیون مسافر و زائر از نقاط مختلف کشور از اماکن متبرکه و امامزادگان استان در شهرهای استان بازدید کردند که این نشان دهنده اقبال و استقبال مردم از اماکن مذهبی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: از این تعداد مسافر حداقل پنجاه هزار نفر یک شبانه روز در امامزادگان استان اسکان یافتند و از برکات معنوی این اماکن بهره مند شدند.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه به تسهیلات فراهم شده برای مسافران و زائران نوروزی در چند روز گذشته اشاره کرد و بیان داشت: بیش از چهل هزار بروشور و کتابچه راهنمای امامزادگان، اماکن متبرکه و مساجد شبانه روزی توسط این اداره کل چاپ و در میان مسافران توزیع شده است.

وی برگزاری نماز های جماعت در اماکن متبرکه با حضور روحانی، برگزاری برنامه‌های دینی نظیر دعای کمیل، زیارت عاشورا و ایستگاه های صلواتی، برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی و قرآنی، تقدیم هدایای تبلیغاتی به زائران و مسافران نوروزی و برپایی مسابقات فرهنگی به صورت روزانه را  بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و دینی این اداره کل در ایام تعطیلات نوروز عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از اختصاص اعتباری مناسب به مساجد شبانه روزی و بین راهی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از مساجد بین راهی و شبانه روزی مناطق مختلف استان در ایام تعطیلات نوروز برای خدمات دهی به مسافران تجهیز و آماده شده اند که تا پایان تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات