۱۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۷۸۳۷۲
آیت الله حیدری:

بصیرت لازمه تحقق عملی شعار همت مضاعف و کار مضاعف است

خبرگزاری رسا ـ ‌امام جمعه موقت اهواز بصیرت را بستر سازی مناسب برای تحقق عملی شعار همت مضاعف و کار مضاعف عنوان کرد.
آيت الله حيدري
آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم رضوی و نامگذاری سال 89 به عنوان همت مضاعف و کار مضاعف اظهار داشت: نامگذاری هر سال‌ از سوی رهبر معظم انقلاب سنت حسنه‌ای است که با هدف مطرح کردن امور مورد نیاز کشور و نهادینه سازی آن در جامعه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه همت و کار مضاعف در تربیت و اخلاق اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: همت نیازمند کار و فعالیت است و از سوی دیگر اگر همت و اعتماد به نفس نباشد کاری صورت نمی گیرد؛ از این رو همت و کار مضاعف لازم و ملزوم هم هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به رواج فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه اشاره کرد و گفت: خودباوری ما ‌به برکت اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران که به‌عنوان عامل مؤثر در صحنه‌ اقتصاد، سیاست، مسائل فرهنگی و اجتماعی مطرح است، فقط در سایه همت و کار مضاعف به نتیجه می رسد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: برای این‌که حرکت پرشتاب و بالنده‌ای در مسیر تعالی و دستیابی به اهداف انقلاب داشته باشیم، باید نسبت به امر همت و کار مضاعف اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

آیت الله حیدری نامگذاری دوره چهارم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دهه پیشرفت و عدالت را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشرفت باید در سایه عدالت باشد و زمانی که ملت از نظام و حکومت عدالت و عطوفت را مشاهده کند، وارد صحنه می شود و دولت تنها با حضور در صحنه مردم می تواند به سوی تعالی حرکت کند، از این رو عدالت لازمه حقیقی پیشرفت است.

وی ادامه داد: البته برای رسیدن به عدالت نیز پیشرفت نیاز است و در مرحله ای بالاتر پیشرفت و عدالت هر دو تنها در سایه همت و کار مضاعف تحقق خواهند یافت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث پس از انتخابات، هدف آن را براندازی نظام عنوان کرد و افزود: تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه و حماسی مردم در صحنه موجب شکست و ناکامی دشمنان و عوامل داخلی آنها در همه زمینه ها شد و در واقع ملت شریف ایران با راهپیمایی 22 بهمن جنازه فتنه را تشییع کرده و به آن پایان دادند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که یکی از آثار سوء فتنه اخیر، به‌وجود آمدن موانعی در راستای خدمت رسانی شایسته دستگاه‌ها بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت دهم با بی توجهی به این مسائل، کار خود را آغاز کرد و امیدواریم در سال جاری با توجه به شعار رهبری، بصیرت مردم و شرایط موجود برای خدمت رسانی مضاعف به خصوص‌ در استان هایی همچون خوزستان که محرومیت بسیار بالایی را به سبب جنگ تحمیلی متحمل شده‌اند، همت و کار مضاعف ‌داشته باشند تا بتوانند عقب ماندگی های گذشته را جبران کنند.

آیت الله حیدری با تأکید بر ضرورت افزایش بصیرت اذعان داشت: بصیرت، فقط برای برخورد با دشمن نیست و برای انجام کار اثباتی نیاز به بصیرت داریم؛ یعنی اگر بخواهیم همت و کار مضاعف داشته باشیم و به پیشرفت و عدالت برسیم، به بصیرت نیاز داریم.

وی فعالیت های فرهنگی را در رأس عوامل کسب و افزایش بصیرت دانست و گفت: میدان‌دار فعالیت های فرهنگی حوزه‌های علمیه، علما، رسانه و نهادهای فرهنگی هستند‌ که با برنامه ریزی و تلاش می توانند بصیرت کامل و شفافی را برای جامعه به ارمغان آورند./945/ت202/س
ارسال نظرات