۱۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۸۴۲۸
جانشین مدیر حوزه علمیه امام صادق چالوس:

گسترش فضای آموزشی حوزه علمیه چالوس ضروری است

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) چالوس با اشاره به مشکلات آموزشی این مدرسه خواستار گسترش فضای آموزشی این مرکز شد.
كلاس درس حوزه علميه
حجت الاسلام سید یحیی موسوی، جانشین مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) چالوس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این‌که در حال حاضر 41 طلبه در سه پایه دراین حوزه مشغول به تحصیل هستند، گفت: از سال آینده پایه چهارم نیز در این مدرسه علمیه راه اندازی می شود.

وی با بیان این‌که با راه اندازی پایه چهارم تعداد طلاب در این حوزه علمیه افزایش خوبی خواهد داشت، افزود: در حال حاضر شرایط و بستر برای راه اندازی این پایه در این مدرسه وجود دارد.

جانشین مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) چالوس، مهم‌ترین مشکل کنونی این حوزه را کمبود فضای آموزشی و پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل کمبود فضای آموزشی قادر به جذب طلاب بیشتری نیستیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در حال حاضر این حوزه از داشتن فضای آموزشی و پژوهشی مناسب برای مطالعه و فعالیت‌های تحقیقاتی طلاب محروم است، تصریح کرد: بیش از ده هزار و 700 جلد کتاب خطی و غیر خطی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان این‌که این کتب خطی در حوزه های مختلف دینی و ادبیات عرب است که بزرگان و گذشتگان این حوزه برای بهره برداری طلاب وقف این حوزه شده است، افزود: قدیمی ترین کتاب خطی این مدرسه علمیه چهارصد سال قدمت دارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که همه کتاب های این حوزه به دلیل نبود فضای کتابخانه ای مناسب در مخزنی بر روی هم انباشته شده است که با گذشت زمان در معرض نابودی قرار گرفته‌اند، بیان داشت: بسیاری از حوزه های علمیه تاریخی از داشتن فضای مناسب کتابخانه ای محروم هستند و به همین دلیل بسیاری از کتاب های قدیمی این حوزه یا نابود شده و یا در معرض نابودی قرار دارند.

جانشین مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق‌(ع) چالوس قدمت این مدرسه دینی را بیش از شصت سال عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تنها دو مخزن مجزا برای نگهداری کتاب های خطی و غیرخطی این حوزه وجود دارد.

وی در پایان از برنامه ریزی برای توسعه فضای آموزشی این حوزه در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مرکز مدیریت قادر خواهیم بود فضای آموزشی و کتابخانه‌ای این حوزه را توسعه دهیم./950/پ202/س
ارسال نظرات