۱۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۸۴۵۲
امام جمعه موقت رشت:

بالندگی ایران اسلامی با همت و کار مضاعف امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، با حکیمانه خواندن نامگذاری سال 89 به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری گفت: همت و کار مضاعف موجب بالندگی ایران اسلامی می شود.
امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پور رضا، امام جمعه موقت رشت، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف، این نامگذاری را کاملاً حکیمانه دانست و گفت: نامگذاری امسال با این عنوان موجب پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در دنیا خواهد شد.

وی همت مضاعف و کار مضاعف نیاز ضروری ایران اسلامی در شریط کنونی عنوان کرد و افزود: این اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری ایران را در رسیدن به سند چشم انداز بیست ساله کشور کمک خواهد کرد.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر این‌که همت و کار مضاعف باید سرلوحه همه برنامه های کشور در سال جدید قرار گیرد، خاطر‌نشان کرد: همت و تلاش تنها برای یک قشر خاص نیست؛ بلکه همه آحاد جامعه ایرانی نسبت به این مسأله مهم مسؤول هستند.

حجت الاسلام پور رضا به پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف ‌در سی سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف این پیشرفت ها و بالندگی ها را دو چندان خواهد کرد.

خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی‌داشت دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی‌ اظهار داشت: مردمی بودن حکومت اسلامی ایران در 12 فروردین 58 به ظهور رسید و ملت ایران 31 سال پای این عهد مبارک همچنان ایستاده اند.

وی با بیان این‌که جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی ایران از هم جدا نیست، ادامه داد: کسانی که به دنبال جدا کردن اسلامیت و جمهوریت ایران اسلامی هستند، از مسیر انقلاب منحرف شده اند.

خطیب نماز جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه نخست با اشاره به روز 13 فروردین، انس با طبیعت و طبیعت گردی را پسندیده دانست و ابراز داشت: طبیعت‌گردی باید به‌ بدحجابی و گناه آلوده نشود.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: ملت ایران با توجه به فشار کشورهای قدرتمند به این فناوری دست یافت و امیدواریم خبرهای بهتری از پیشرفت هسته‌ای کشور بشنویم./950/پ202/س
ارسال نظرات