۱۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۸۴۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

یادواره‌ مداحان شهید ‌مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به آغاز طرح شناسنامه دار کردن مداحان این استان و گسترش فعالیت‌ آنان گفت: یادواره‌ شهدای مداح این استان از جمله اقداماتی ا‌ست که کانون مداحان استان درصدد برگزاری آن است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در دیدار کانون مداحان استان با استاندار مازندران در ساری، با بیان این که مداحان عناصر تاثیرگذاری در جامعه هستند، گفت: این قشر تأثیر گذار در طول تاریخ خدمات در خوری نسبت به گسترش فرهنگ اهل بیت‌ (س) داشته است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ساماندهی مداحان تصریح کرد: با بررسی های انجام شده در مجموع هزار و 761 نفر از مداحان استان شناسایی شده که از این تعداد هزار و 615 نفر مداح مرد و ۱۴۶ نفر مداح زن هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از تشکیل کانون مرکزی مداحان در استان خبر داد و با بیان این که این کانون شعبی نیز در شهرستان‌های استان ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: بیمه مداحان و راه اندازی کتابخانه تخصصی سیار از نیاز های اصلی مداحان استان مازندران است.

وی همچنین از ثبت دو هزار و 867 هیأت مذهبی در مازندران خبر داد و افزود: 179 نفر از اعضای هیأت‌های مذهبی در شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان‌ها عضویت دارند.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان از عضویت 21 نفر در شورای هیأت‌های مذهبی استان خبر داد و اظهار داشت: کارهای اساسی تبلیغات اسلامی بر اساس مصوبه قانونی به هیأت‌های مذهبی واگذار می‌شود.

وی در پایان از شناسایی و شناسنامه‌دار شدن 79 انجمن اسلامی که چند سالی در حالت رکود بودند در استان خبر داد.

همچنین سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، نیز در ادامه این جلسه مداحان را از جمله ظرفیت‌های فرهنگی ارزشمند در جامعه دانست و گفت: هنر مداحی اگر با اخلاص و رویکرد حمدالهی و برای معرفی حضرت حق باشد، باارزش است و ماندگار خواهد بود.

طاهایی معارف را از برجستگی‌های اهل بیت پیامبر(ص) معرفی کرد و افزود: نیازهای اجتماعی فراوانی وجود دارد که می‌توان در قالب آموزه‌های دینی از سوی مداحان برای مردم بیان شود؛ از این رو معارف آنان موجب ارتقای معرفت جامعه می‌شود.

وی اظهار داشت: توجه به معارف در متن سروده‌ها و پی‌گیری امور مداحان پیش‌کسوت از فعالیت‌هایی ا‌ست که کانون مداحان استان باید مد نظر داشته باشد.

مرتضی سروعلی، معاون کانون مداحان استان، نیز در ادامه آموزش‌ کوتاه مدت و بلند مدت مداحان، اعزام آنان به مجامع مطرح کشوری، تشکیل کنگره‌های عاشورایی و برگزاری جلسات متعدد را از جمله اقدامات انجام شده کانون عنوان کرد و گفت: برگزاری اولین یادواره‌ی شهدای مداح استان از جمله اقداماتی ا‌ست که کانون درصدد انجام آن است.
 
وی در پایان از دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان صدا و سیما و اداره کل حج و زیارت استان خواست تا در پخش برنامه‌های مذهبی و اعزام مداحان همراه با کاروان‌های زیارتی با کانون هماهنگی بیشتری داشته باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات