۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۸۵۵۹
معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

شیخ الازهر در مواضعش تجدید نظر کند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: شیخ الازهر باید با حقایق کشورهای اسلامی و شیعی بیشتر آشنا شده و در مورد سخنانی که بیان کرده نیز تجدید نظر کند.
حجت الاسلام علي عباسي معاون آموزش حوزه هاي علميه
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز با اشاره به اظهارات اخیر شیخ جدید الازهر در خصوص مقابله با مذهب تشیع اظهار داشت: پیشوایان امت اسلام و علمای شیعه و سنی که نسبت به امت اسلام خیرخواهی داشتند، همواره تلاش کرده‌اند که از بروز هرگونه اختلاف بین مذاهب اسلامی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نمونه‌های فراوان از دعوت به اتحاد در بین مسلمانان از سوی بزرگان دینی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که دشمنان با کیان اسلام مقابله کرده و اسلام‌ستیزی را ترویج می‌کنند، نباید برخی افراد با چنین گفته‌هایی به دشمنان کمک کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اظهارات شیخ جدید الازهر با خیرخواهی با امت اسلامی سازگاری ندارد، تاکید کرد: حوزه علمیه قم و دانشگاه الازهر باید به وظیفه تاریخی خود که ترویج اسلام و رساندن ندای وحدت بخش این دین آسمانی است، عمل کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی نمونه‌ای از وحدت اسلامی بودند، تاکید کرد: کسانی که در مراکز علمی اهل سنت هستند نیز همانند شیعیان باید مسلمانان را به اتحاد دعوت کرده و از بروز هرگونه تفرقه جلوگیری کنند.

عباسی با اشاره به اینکه ادعای جلوگیری از فعالیت اهل تسنن در کشور خلاف واقع است، بیان داشت: خلاف بودن چنین ادعایی با وجود همه واقعیت‌های موجود، آشکار است و اهل سنت و علمای اهل سنت کاملا از طرف نظام اسلامی مورد حمایت بوده و از همه حقوق شهروندی و مسلمانی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه علمای مراکز علمی اهل سنت حتی زیرپوشش بیمه و خدماتی که از به مراکز علمیه ارائه می‌شود هستند، خاطرنشان کرد: در هیچ نقطه‌ای از دنیا این اتحاد و برادری که در کشور ایران بین علمای شیعه و سنی وجود دارد، قابل مشاهده نیست.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور افزود: امیدواریم که شیخ الازهر با حقایق کشورهای اسلامی و شیعی بیشتر آشنا شود و در مورد سخنانی که بیان کرده نیز نیز تجدید نظر کند./917/د103/ص

ارسال نظرات