۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۸۶۱۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

بیش از یک میلیون زائر از اماکن متبرکه گیلان بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به استقبال گسترده مسافران نوروزی از اماکن متبرکه و امامزادگان این استان گفت: در تعطیلات نوروز بیش از یک میلیون زائر از اماکن متبرکه گیلان بازدید کردند.
مدير کل  اوقاف و امور خيريه گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید کاظم میر‌حسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال گسترده مسافران نوروزی از اماکن متبرکه و امامزادگان این استان گفت: در تعطیلات نوروز بیش از یک میلیون زائر از اماکن متبرکه گیلان بازدید کردند.

وی با بیان این‌که همه امکانات در تعطیلات نوروز برای استقبالی مناسب از مسافران در اماکن متبرکه فراهم شد، افزود: میزان استقبال مسافران نوروزی از بقاع متبرکه استان در این ایام نسبت به سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به این‌که اماکن متبرکه امام زاده هاشم(ع)، آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، امام زاده ابراهیم(ع) شفت، عون بن علی(ع) ماسوله، آقا سید نجفی و بی‌بی حوریه بندر انزلی پذیرای بیشترین زائران نوروزی در استان بودند، گفت: حضور مسافران و زائران خارج استانی فرصت مناسبی برای معرفی هر چه بیشتر بقاع متبرکه و توسعه گردشگری مذهبی است.

حجت الاسلام اشکوری با بیان این که همه زائر‌سراها و سوئیت‌های اماکن متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروز در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت، تصریح کرد: این میزان حضور مسافران در اماکن متبرکه نشان دهنده پتانسیل بالای گیلان در توسعه گردشگری مذهبی است.

وی با اشاره به وجود بیش از نهصد بقعه متبرکه در مناطق مختلف استان‌ خاطر‌نشان کرد: با توجه به این میزان بقعه متبرکه نیاز است مسؤولان در سال همت مضاعف و کار مضاعف در جهت فراهم کردن زمینه توریسم مذهبی برای سال‌های آینده در این استان فراهم کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان توریسم مذهبی را عامل مهم در گفت‌و‌گوی فرهنگ و تمدن‌ها دانست و با بیان این که توریسم مذهبی می‌تواند نقش تأثیر‌گذاری در شناخت دیگر ملت‌ها داشته باشد، تصریح کرد: توریسم مذهبی سبب تقویت ارتباطات فرهنگی میان ملت‌ها خواهد شد.

وی با بیان این که سفرهای مذهبی چه در قالب زیارت و چه در قالب دیدن ار اماکن مقدس سایر ادیان کارکردهای مختلفی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد، تصریح کرد:‌ از مهم‌ترین عرصه‌های که در ایران می‌توان از این توانمندی در آن استفاده بهینه داشت، عرصه ‌تعاملات دینی و فرهنگی است./950/پ202/س

ارسال نظرات