۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۷۸۶۲۸
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

پیام نورزی رهبر معظم انقلاب فرهنگ سازی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: روحانیان گزاره های دینی مربوط به همت، تلاش و کار مضاعف را با مردم در میان بگذارند، آن را مدیریت کنند و در مسیری که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است جهت دهند.
حجت الاسلام عبدالكريم بهجت پور


حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: از توفیقات بزرگ خدای متعال به ملت ایران، رهبری فرزانه است که با توان مهندسی مناسب، جامعه اسلامی ایران را اداره می کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با مطالعه ای که در مجموعه نیازها، خواست‌ها و آرمان‌های بلند کشور دارند، هر سال با یکی از پیام های ارزشمند خود، ملت ایران را برای حرکت رو به کمال هدایت می کنند.

حجت‌الاسلام بهجت پور با بیان این‌که مسأله همت مضاعف و کار مضاعف می تواند با موضوعات فراوانی مرتبط باشد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که باید هرچه سریع‌تر الگوی ایرانی اسلامی موفق دین را عرضه کنیم و لازمه آن تلاشگری، داشتن روح خدمت و قدرت مضاعف برای تحقق آرمان های بلند است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب جای عنصر همت مضاعف و کار مضاعف را در حرکت رو به پیشرفت جمهوری اسلامی خالی می دیدند و ضرورت توجه به آن را احساس کردند، از این رو در مجموعه هندسه تحول جامعه برای حرکت به سمت پیشرفت و عدالت با سرعت هرچه بیشتر، بر روی این مسأله تأکید کردند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: با توجه به اهداف بلند ملل و جوامع اسلامی در طول تاریخ، هدف گذاری های ارزشمند و قابل تحسینی را خواهیم دید که همواره با آفت و آسیب هایی همراه بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از آسیب های جدی و آفت های مهم، کسالت، تنبلی و عدم توجه به ضرورت کار بیشتر، همت مضاعف و تلاش فراوان برای تحقق هرچه سریعتر اهداف بلند است.

حجت‌الاسلام بهجت پور خاطرنشان کرد: ساخت الگوی اسلامی با مدل ایرانی پیشرفت و عدالت کار مضاعف را اقتضا می کند و رهبر معظم انقلاب این عنصر را به خوبی در منظومه مجموعه تلاش های جمهوری اسلامی جای داده اند.

وی خواستار فرهنگ سازی پیام نورزی رهبر معظم انقلاب شد و با بیان این‌که توسعه ایران اسلامی با مدل سند چشم انداز بیست ساله مسأله تنها حاکمان و مدیران نیست بلکه مسأله آحاد ملت است، گفت: اهداف جمهوری اسلامی در جلوی چشم همه مردم قرار گیرد و ضرورت کار و همت مضاعف برای رسیدن به این هدف عالی برای مردم تبیین شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: نمایان کردن مدل توسعه ایرانی اسلامی برای تقویت جایگاه شیعه و حاکمیت اسلامی در بین نظام های مختلفی که در جهان حاکم هستند، ضروری است.

وی با بیان این‌که حرکت دادن هر جامعه ای براساس مجموعه ای از باورهای آن شکل می گیرد و بهترین انگیزه برای ایجاد انگیزش در مردم استفاده از باورهای دینی و اعتقادی آنان است، اظهار داشت: در گزاره های دینی دستورات فراوانی نسبت به ارزش و جایگاه کار ارائه شده است که باید برای مردم بیان شود.

حجت‌الاسلام بهجت پور در پایان خواستار شد: مسؤولان فرهنگی کشور به خصوص روحانیان گزاره های دینی مربوط به همت، تلاش و کار مضاعف را با مردم در میان گذاشته، آن را مدیریت کرده و در مسیری که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است جهت دهند. /920/ت301/ع

ارسال نظرات