۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۸۶۴۸

مساجد کهن خوزستان مرمت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به مرمت مساجد کهن استان از مسجد رنگونی‌های آبادان به عنوان موزه نسخ خطی تاریخی نام برد.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید حکمت‌الله موسوی، معاون حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی خوزستان، روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به بازسازی مسجد جامع شوشتر اظهار داشت: دفع رطوبت از دیواره ضلع جنوبی، احداث دیوار آجری به صورت نما و ترمیم، تعویض طاق‌های آسیب دیده شبستان و مرمت سنگ چین پای منار و ایجاد سرپوش روی آن از عمده‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مسجد تاریخی است.

معاون حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که از مهم‌ترین اجزای هویت ملی، میراث فرهنگی یک کشور است، تصریح کرد: میراث فرهنگی هر ملت مشتمل بر مجموعه مناسک عام، شیوه‌های معماری، سنت‌ها، اعیاد و اسطوره‌ها است.

موسوی  همچنین به آغاز بازسازی مسجد جامع دزفول از سال 1387 اشاره کرد و افزود: برچیدن الحاقات ناهمگن در شبستان مسجد، آواربرداری کف شبستان، استحکام بخشی و ایجاد شناژ افقی در اطراف ستون‌های سنگی، بلوکاژ و کف‌سازی فضاهای داخلی از عمده‌ترین اقدامات صورت گرفته در آن است.

وی با بیان این که مسجد رنگونی‌های آبادان در حال حاضر به عنوان موزه نسخ خطی تاریخی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، بیان داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در شهرستان بهبهان اقدام به مرمت بنای تاریخی بکان و قدمگاه امام رضا‌(ع) کرده است و افزون بر این، چند مکان تاریخی و مساجد دیگری نیز از سوی این اداره کل مرمت شده‌اند./945/پ202/س
ارسال نظرات