۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۸۶۶۰
آیت الله نوری همدانی:

با همت و کار مضاعف عقب ماندگی ها جبران شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت طرح های نخبه پروری در کشور گفت: نیروهای کاربلد و کارآمد بدون ایمان فاقد تاثیرگذاری لازم هستند و جوانان و دانشجویان باید به این موضوع توجه کنند.
1/ آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور، در سخنانی با اشاره به نامگذاری سال 89 از سوی مقام معظم رهبری به سال همت مضاعف و کار مضاعف گفت: با سخن و تاکید مقام معظم رهبری وظیفه ما معین شده است و همه باید در راستای تحقق عدالت، رفاه و معنویت گام بردارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای جبران عقب ماندگی ها و کاستی ها باید همت مضاعف داشته و کار مضاعف انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ما نباید به داشته های فعلی خود قناعت کرده، بلکه باید در فکر کار و تلاش بوده و با همت و کار مضاعف عقب ماندگی ها و مشکلات و کاستی ها را جبران کنیم.

این مرجع تقلید، در بخش دیگری از سخنانش نیروی جوان و کارآمد را مهم ترین سرمایه کشور دانست و تصریح کرد: عالی ترین سرمایه هر کشور و جامعه ای نیروی انسانی کاربلد است و هر جامعه ای که این مهم را دارا باشد قله های پیشرفت و ترقی را در مدت زمان کوتاه تری خواهد پیمود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به اهمیت طرح های نخبه پروری در کشور ابراز داشت: نیروهای کاربلد و کارآمد بدون علم و ایمان فاقد تاثیرگذاری لازم هستند و جوانان و دانشجویان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) دانست و با اشاره به دستاوردهای مختلف کشور خاطرنشان کرد: در نتیجه حاکمیت استبداد و استکبار خسارت های بسیار فراوانی به اسلام وارد شده است و اگر انسان به تاریخ مستکبران و مستبدان توجه کند جز خودکامگی و عیاشی چیزی مشاهده نخواهدکرد.

وی افزود: در سایه حاکمیت استبداد و استکبار، اسلام به حاشیه رانده شد اما انقلاب اسلامی خودباختگی در برابر غرب را از بین برد و مردم را به خودباوری رساند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی بیان داشت: امروزه جوانان و دانشمندان خلاق ایرانی با تکیه بر ایمان و باورهای ایمانی و اعتقادی و همچنین تلاش شبانه روزی خود انقلاب اسلامی را به یکی از قدرت های هسته ای تبدیل کرده اند.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به بررسی پالایش های انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: اولین پالایش انقلاب، کنار زدن لیبرال ها و ملی گرایان بود و دومین پالایش انقلاب نیز حذف جریان بنی صدر و منافقین بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی کنار زدن باند مخوف مهدی هاشمی را سومین پالایش انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: در دوران حاکمیت دوم خرداد سکولارهایی بودند که با انقلاب اسلامی ایران مخالف بودند که پالایش شدند.

این مرجع تقلید جریان فتنه و حوادث اخیر در سال گذشته را پنجمین پالایش انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: در پی حوادث اخیر و فتنه های بعد از انتخابات، ماهیت فتنه گران، سران فتنه و اغتشاشگران برای مردم برملا شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش از ولی فقیه به عنوان محور و اساس همه امور در کشور یاد کرد و گفت: ولایت پذیری یکی از مهم ترین ارکان جامعه اسلامی است و بدون ولایت هیچ اصلی از اصول نتیجه بخش و مثمر ثمر نخواهد بود. /924/پ202/ف.

ارسال نظرات