۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۸۶۶۸
براساس دستور مدیر حوزه‌های علمیه؛

زمان نام نویسی حوزه‌های علمیه تا پایان فروردین ماه تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ براساس دستور مدیر حوزه‌های علمیه و برای سومین بار زمان نام نویسی حوزه‌های علمیه تا 31 فروردین ماه تمدید شد.
مدرسه فيضيه قم


حجت‌الاسلام محمد حسن غیبی، مدیر پذیرش حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: براساس دستور آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علیمه، پذیرش حوزه‌های علمیه تا 31 فروردین ماه تمدید شد.

وی با بیان این که تمامی مراحل پذیرش حوزه‌های علمیه اینترنتی صورت می گیرد، اظهار داشت: داوطلبان می توانند برای نام نویسی به نشانی http://www.howzeh-qom.com پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام غیبی خاطر نشان کرد: با وجود این که برای نخستین بار نام نویسی حوزه‌های علمیه تنها اینترنتی صورت می‌گیرد؛ خوشبختانه مشکلی خاصی وجود نداشته است؛ ولی برخی داوطلبان مقطع سیکل به دلیل ناآشنا بودن با فضای مجازی و شهرهای دور افتاده دچار مشکلاتی شدند که بخش فنی سایت این مشکل را برطرف کرد.

وی یادآور شد: داوطلبان برای اطمینان از ثبت مشخصات خود و تاییدیه آن باید تمامی مراحل ثبت نام را طی کنند تا در پایان بتوانند کدرهگیری را دریافت کنند و اگر داوطلبی اطلاعات خود را ناقص وارد کند سیستم به صورت خودکار به وی هشدار می‌دهد و داوطلب مجبور خواهد بود تا اطلاعات خود را کامل کند.

مدیر پذیرش حوزه‌های علمیه گفت: همچنین مدیریت پذیرش در زمان بررسی مدارک در صورت مشاهد برخی نواقص در زمان نام نویسی با داوطلب ارتباط برقرار خواهد کرد و نکات مورد نظر را به فرد یادآور خواهد شد تا مدارک خود را کامل نماید.

وی اظهار داشت: به تمامی مدارس علمیه در سراسر کشور دستور داده شده تا داوطلبان بتوانند از طریق مدارس علمیه به صورت اینترنتی نام نویسی کنند و در این خصوص مدارس همکاری لازم را انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: دواطلبان در صورت روبه‌رو شدن با مشکلات فنی می‌توانند با شماره تلفن 02512902131 و  داخلی 293 تماس بگیرند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه چندی پیش در گفت‌وگو با رسا گفته بود زمان نام نویسی حوزه‌های علمیه برادران در سراسر کشور تا 25 فروردین ماه تمدید شد.

وی افزود: داوطلبان در مدت زمان اعلام شده می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه به نشانی http://www.howzeh-qom.com اقدام به نام نویسی کنند.

حجت‌الاسلام عباسی از امکان دریافت کارت آزمون ورودی از طریق سایت معاونت آموزش حوزه خبر داد و یادآور شد: داوطلبان می‌توانند در روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه، کارت آزمون ورودی خود را از این طریق دریافت کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه، داشتن حداقل تحصیلات دیپلم و حداکثر سن 25 سال را از شرایط نام نویسی در حوزه‌های علمیه کوتاه مدت(سفیران هدایت) اعلام کرد و افزود: این گروه از دواطلبان برای تبلیغ در مناطق خاص آموزش داده می‌شوند و به میزان تحصیلات موظف به تبلیغ خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط پذیرش و نحوه نام نویسی در دفترچه پذیرش اعلام شده و متقاضیان می‌توانند با دریافت دفترچه از مراکز پستی در هر شهرستان برای نام نویسی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عباسی یادآور شد: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه 10 اردیبهشت ماه در 43 حوزه امتحانی و 29 مرکز استان برای دو مقطع سیکل و دیپلم برگزار و نتایج آزمون ورودی هشتم خرداد ماه اعلام می‌شود./917/پ202/ص

ارسال نظرات