۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۸۷۲۴
در صورت تصویب هیات دولت؛

17 مدرسه معارف علوم دینی در آذربایجان غربی احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان عربی گفت: در دور سوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی، احداث 17 مدرسه معارف علوم دینی در شهرستانهای این استان در جلسه هیات دولت پیشنهاد می شود.
آرشيوي
احمد محمودزاده، رئیس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به سفر هیات دولت به آذربایجان غربی افزود: با توجه به رویکرد فرهنگی دولت در دور سوم سفرهای استانی، طرح های پیشنهادی آموزش و پرورش در قالب 12 محور با رویکرد تربیتی و تعمیق فعالیت های پرورشی در بین دانش آموزان و فرهنگیان تنظیم شده است که تقدیم هیات دولت می شود.

وی از پیشنهاد احداث 80 سالن ورزشی با اولویت مدارس پرجمعیت دخترانه و 300 نمارخانه اموزشگاهی در مدارس متوسطه و راهنمایی خبر داد و یادآور شد: همچنین احداث 17 مدرسه معارف علوم دینی در شهرستانهای استان مطرح خواهد شد که با تصویب آنها تحولی بزرگ در حوزه تربیت دینی دانش آموزان برداشته می شود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: شاداب سازی مدارس دخترانه، برگزاری کلاس های آموزش خانواده و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آموزش و ترویج نماز، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اجرای مسابقات قرآنی، نهج البلاغه و طرح های 5 گانه نماز، برگزاری گفتمان دو نسل ویژه دختران متوسطه، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری کارگاههای آموزشی برای مدیران، مربیان و دانش آموزان جهت مقابله با فرقه های ذاله و ایجاد بصیرت در بین دانش آموزان، تقویت کانونها و انجمن های ورزشی دانش آموزان از جمله طرح های پیشنهادی برای تصویب هیات دولت در دور سوم سفر هیات دولت است.

رییس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی تشکیل اتاق نرم افزار دینی و معرفتی در مدارس، خانه حجاب و نمایشگاه دایمی جلوه های حجاب را از دیگر پیشنهادات آماده شده برای ارائه به هیات دولت عنوان کرد.

محمودزاده در ادامه با اشاره به مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی گفت: احداث 12 مدرسه شبانه روزی، 12 هنرستان فنی و حرفه ای، 3 آموزشکده فنی و حرفه ای از مصوبات دور دوم بود که در حال اجرا هستند.

وی کمک وزارت نفت برای تجهیز مدارس استان به یک هزار کامپیوتر را از دیگر مصوبات دور دوم خواند که به طور 100 درصد انجام گرفته است.

بنابر اظهار این مقام مسئول، بیمارستان فرهنگیان و موضوع پرداخت وام به مدارس غیر انتفاعی از جمله مواردی است که در حد مکاتبات باقی مانده و هنوز هیچ نتیجه ای حاصل نشده است./936/ت302/ص
ارسال نظرات